
Узбекистан модернізував L-39 в Чехії
Чеська компанія Aero Vodochody завершила роботи по капітальному ремонту та модернізації парку навчально-тренувальних літаків L-39C військово-повітряних сил Узбекистану. 7 лютого 2021 року крайній з шести модернізованих літаків прийняв замовник.
Про це доповідає “Мілітарний” з посиланням на повідомлення Aero Vodochody.
В рамках модернізації літак отримав нову радіостанцію чеського виробництва, навігаційний комплекс від Garmin, новий радіокомпас та індикатор обледеніння від Rosemount Aerospace.
Контракт на капітальний ремонт та модернізацію шести літаків L-39C ВПС Узбекистану підписали у вересні 2018 року. Літаки таємно прибули на територію Чехії в 2019-ому. Участь у виконанні контракту брала компанія, яка є стратегічним партнером Aero Vodochody – OMNIPOL.
“Aero систематично зміцнює та розвиває відносини з нинішніми користувачами L-39. Узбекистан є першим із ряду клієнтів, які вирішили капітально відремонтувати та модернізувати свій парк L-39 у “Aero Vodochody”, який як оригінальний виробник єдиний у світі має дозвіл проводити капітальний ремонт “, – сказав Ян Штехр, віце-президент з військових програм “Aero Vodochody”.
Станом на 2016 рік Узбекистан, за даними The Military Balance, мав 14 літаків типу L-39. ВПС країни успадкували їх від Радянського Союзу.
L-39C Albatros- базова модифікація навчально-тренувального літака для базової та основної льотної підготовки. L-39 – один з наймасовіших типів літаків у світі. Aero Vodochody випустили понад 2900 машин. Операторами цих літаків є більше трьох десятків країн.

В Україні розроблено кілька варіантів модернізації L-39C. Зокрема, на Одеському авіаційному заводі літаки модернізують до рівня L-39M та L-39M1.
L-39M передбачає:
- установку реєстратора польотних даних БУР-4-1-07 замість САРПП-12ГМ;
- продовження призначеного терміну служби літака до 35 років;
- установку системи вимірювання та індикації кутів атаки.
Головною метою модернізації є створення «симулятора» бойових літаків типу МіГ-29 і Су-27, що відрізняє її від інших варіантів модернізації літаків аналогічного класу, для чого на літак встановлений бортовий тренажерний комплекс (БТК-39) і поліпшені льотно-технічні характеристики літака.

L-39M1 має наступні оновлення:
- модернізований двигун АІ-25ТЛШ зі збільшеною тягою і покращеними характеристиками прийомистості замість серійного двигуна АІ-25ТЛ;
- бортовий регулятор температури вихідних газів‑блоку БРТ для двигуна АІ-25ТЛШ замість регулятора температури РТ-12;
- бортовий аварійно-експлуатаційний реєстратор польотної інформації БУР-4-1-07 замість системи автоматичної реєстрації параметрів польоту САРПП-12ГМ.
Більшість українських L-39 перебувають в Чугуєві у складі 203-ї Навчальної бригади. Також ці літаки експлуатуються у 831-й, 299-й, 114-й, 40-й та 7-й авіаційних бригадах. Відновлені та модернізовані українські L-39 мають ліврею «сірий піксель», старіші борти мають ліврею «зелена флора» та жовто-блакитну.
Сподобався матеріал? Підтримай незалежний проект - одна кава - 30 гривень - дозволять нам працювати для Вас!
➡ Приват 4149 6293 1808 2567
➡ monobank: 4441 1144 4179 6255
➡ PayPal [email protected]
➡Patreon https://www.patreon.com/milinua
Побачили неточність чи маєте чим доповнити матеріал? Напишіть нам: [email protected]
Підписуйтесь на наші соцмережі:
Facebook
Twitter
YouTube
Телеграм
Viber