fbpx
Ремоторизація вертольотів на Мотор Січ

Ремоторизація вертольотів на Мотор Січ

«Мотор-Січ» Ми-8/17/171 ОПК

Вітчизняне АТ “Мотор Січ” активно зайнялося роботами вертолітної тематики. На підприємстві створено конструкторське бюро (КБ)  і вертолітне виробництво, які ведуть розробку, конструювання, модернізацію, ремонт та ремоторизацію вертолітної техніки.

 

У 2011 році підприємством отримано Сертифікат, виданий Державною авіаційною службою України, згідно з яким АТ “Мотор Січ” визнано розробником авіаційної техніки.

З метою подальшого підвищення льотно-технічних характеристик вертольотів, особливо при їх експлуатації у високогірних районах та у країнах з жарким кліматом (де значно падає потужність двигунів), на АТ “Мотор Січ” створений новий двигун ТВ3-117ВМАСБМ1В, який має значно збільшений  ресурс та експлуатаційні характеристики.

Виконані роботи з сертифікації модифікацій цього двигуна, що отримали позначення ТВ3-117ВМАСБМ1В 4 (з повітряним запуском) і електричним запуском) серій. Вони призначені для ремоторизації старих вертольотів Мі-8Т,які знаходяться в експлуатації. Так, новий двигун має замінити зняті з виробництва ТВ2-117, а це, в свою чергу, дозволить поліпшити льотно-технічні та експлуатаційні характеристики цих машин.

У результаті був створений вертоліт Мі-8МСБ (глибока модернізаці існуючих машин), оснащений українськими двигунами ТВ3-117ВМАСБМ1В . Перший політ модернізованого вертольота відбувся 10 листопада 2010 на аеродромі АТ “Мотор Січ”.

На сьогоднішній день виконано ремонт і ремоторизацією п’яти вертольотів. Перший – з бортовим номером 2911 знаходиться на випробуваннях у Феодосії (про хід Державних випробувань Портал повідомляв раніше). Наступні три машини, виготовлені в цій серії, знаходяться на “Мотор Січ”. П’ятий борт в авіакомпанії в дослідній експлуатації.

Чергові п’ять машин знаходяться в різних стадіях ремоторизації. Вона проводиться спочатку на авіаремонтному заводі (АРЗ). На ньому виконується капітальний ремонт вертольотів до відновлення їх повної льотної придатності. Після цього на “Мотор Січ” виконується заміна старих двигунів на нову модифікацію та доопрацювання вертольотів.

Для установки ТВ3-117ВМАСБМ1В серії на Мі-8Т виконуються такі доопрацювання: фюзеляжу з установкою напівшпангоута , капотів, вхідних пристроїв двигунів і вентилятора. Принцип використання систем двигуна залишається колишній, зате виконується заміна всіх трубопроводів, електроджгутів в моторному відсіку.

При виконанні ремонту за бажанням замовника можливе встановлення додаткового обладнання чи систем авіоніки.

За винятком покупних агрегатів всі деталі при виконанні робіт на “Мотор Січ” виготовляються підприємством. Ряд систем і агрегатів купуються у авіабудівних заводів Росії.

Вертольоти, які прослужили по 35 років у Повітряних Силах України і були списанітепер, за допомогою “Мотор Січ”, знайдуть нове життя.

Продавати вертоліт Мі-8 після ремонту і ремоторизації пропонується за ціною близько 5 мільйонів доларів, що є досить конкурентноспроможною пропозицією на ринку.

В очікуванні своєї черги на нове життя.

Старі ударні Мі-24 використовують частково як донорів запчастин

Незважаючи на непризентабельний зовнішній вигляд всі старі деталі проходять якісний технічний огляд перед їх встановленням на вертольоти.

У 2011 році за підтримки “Мотор Січ” відновлено виробнича діяльність Вінницького авіаційного заводу в сфері ремонту вертольотів Мі-2.

На сьогоднішній день, окрім ремонтновідновлювальних робіт, на цьому підприємстві активно проводяться роботи з підготовки до освоєння модернізації парку застарілих вертольотів Мі-2 до рівня Мі-2МСБ та налагодження серійного виробництва нових, вітчизняних машин МСБ-2.

Зокрема модернізація вертольота Мі-2 до рівня Мі-2МСБ включає в себе заміну двигунів ГТД-350 виробництва Республіки Польща на сучасні двигуни АІ450М українського виробництва зі збільшеними експлуатаційними, технічними та ресурсними характеристиками.

Ціна нового модернізованого Мі-2 складе близько 1 млн. доларів.

Ось так виглядають ремоторизовані машини.

Автор: Марина Лисцева

Матеріали по темі:

Новий рекорд українського Мі-8МСБ

Мотор Січ хоче запустити виробництво МСБ-2 вже цього року

ЗСУ приймуть на озброєння Мі-8МСБ

ПАТ «Мотор Січ» братиме участь у міжнародній виставці «Helirussia 2012»

“Мотор Січ” проти розміщення виробництва Ан-70 у Воронежі

ПАТ «Мотор Січ» готовить передачу закордонному замовнику першої партії вертольотів, модернізованих на ДП «Авіакон»

 

 

 

 

 

 

 

«Мотор-Січ» Ми-8/17/171 ОПК