fbpx
Росіяни нарікають на якість Сentaurio та Freccia

Росіяни нарікають на якість Сentaurio та Freccia

Сусіди

 

 

 

 

Випробування італійських важких бронемашин в Кубинці показали невідповідність їх рекламних характеристик реальним можливостям.

Італійські колісні САУ  Сentaurio («Кентавр») і БМП Freccia («Стріла») елементарно замерзли, а стійкість до підриву на мінах викликала великі сумніви.

 

Міноборони Росії уклало угоду з військовим відомством Італії, згідно з яким на базі 38-го НДІ бронетанкової техніки в Кубинці повинні були пройти ходові та вогневі випробування Сentaurio і Freccia. Треба відзначити, що бойові машини не готувалися спеціально, італійці їх взяли і передали прямо з військ. Процедура переговорів і доставка чотирьох італійських бронемашин, озброєних 105-мм, 120-мм, 25-мм і 30-мм гарматами на підмосковний полігон йшли довго.

 

Випробування почалися після того, як Анатолія Сердюкова відсторонили від посади, а в Росії вдарили грудневі морози. Програму випробувань склали таким чином, що фахівці від промисловості брати участь в них не могли. Керувати машинами, стріляти з них і оцінювати результати випробувань повинні були військові. З’ясувалося, що в 38-м НДІ та МО РФ не залишилося досвідчених офіцерів-випробувачів, здатних самостійно провести достатньо складну і відповідальну роботу. Довелося залучати пенсіонерів.

 

Що було відзначено з позитивного боку? М’якість ходу, швидкий розгін до максимальної швидкості. Справило враження, що 120-мм гармата стріляла дуже точно, в тому числі на ходу під кутом 45 градусів. А з місця під прямим кутом до корпусу без всяких додаткових упорів, і машина не переверталася. Фахівці знають, що таку стійкість при найпотужнішою віддачі забезпечити дуже важко.

 

Що ж з’ясувалося тоді, коли вдарили морози? При температурі всього мінус десять машини завести не вдалося. Сentaurio і Freccia відтягнули в теплі бокси, відігріли, на трасу вони виїхали. Але при зупинках у іномарок дуже швидко замерзала експлуатаційна рідина, залита в гідроамортизатори та інші гідравлічні системи. Всі переваги гідропневматики обнуляються, поки машини в дуже жорсткому режимі не проїжджали відстань, достатню для розігріву рідини. Система обігріву внутрішнього простору сталевих корпусів теж виявилася не розрахованою на російські морози. Часом ставало вельми прохолодно і зовсім некомфортно. Температура під час випробувань в грудні не опускалася нижче п’ятнадцяти градусів. Що було б при мінус тридцяти?

 

Однак найсмішніше сталося, коли Сentaurio вистрілив з гармати. Пднітий сніговий пил, частково розтанувши, відразу заліпив всю оптику – оглядові триплекси, окуляри приладів управління і наведення. Двірники очистити скла не змогли. Омиваюча рідина чомусь перетворилася на желе, і все, що налипло на скло, замерзло. Як і чим цей лід збивати так, щоб не пошкодити просвітлені і дуже дорогі лінзи?

 

Щодо протимінної стійкості. Випробування не передбачають обстріл чужих машин і тим більше підрив у них під колесами потужних фугасів. Однак під час ходових випробувань корпус однієї з машин жорстко ударився об перешкоду, що опинилася під днищем. І відразу потік моторно-трансмісійний відсік. Це в результаті простого удару. А якби вибухнула міна?

 

Военные новости

 

Редакція mil.in.ua радить критично ставитися до російських джерел інформації, які дають характеристику західним зразкам озброєння)

Сусіди