fbpx
Росія перерахувала Україні 150 млн. руб. на програму льотних випробувань Ан-70

Росія перерахувала Україні 150 млн. руб. на програму льотних випробувань Ан-70

«Антонов» Авіація Ан-70/188 Росія Україна

Міністерство оборони РФ перерахувало АНТК ім. Антонова (Київ) 150 млн. руб. на проведення програми льотних випробувань військово-транспортного Ан-70. Як повідомив керівник програми Микола Воробйов, отримані українським партнером у понеділок кошти виділяються російською стороною відповідно до підписаного в листопаді доповнення до укладеного у 1993 році розробником і замовниками літака – військовими відомствами країн – контрактом.

За його даними, обсяг держфінансування російською стороною програми Ан-70 в 2010 році по лінії держоборонзамовлення складе понад 500 млн. руб. Обсяг фінансування проекту на найближчі 3 роки передбачений у розмірі 2,4 млрд. руб.

Як уточнив співрозмовник агентства, державне фінансування програми Ан-70 українською стороною в 2009 році заплановано по лінії стабфонду в обсязі 170 млн. грн, на сьогоднішній день профінансовано 30 млн. грн.

М. Воробйов не зміг уточнити планові параметри держфінансування програми на 2010 рік, а також загальну потребу в коштах на завершення держвипробувань, зауваживши: “Можливо, що нам доведеться переглядати сформовані кілька років тому фінансові параметри програми”.

“Не виключено, що у зв’язку з провальним фінансуванням програми в цьому році ми будемо змушені переглядати терміни завершення держвипробувань. Орієнтовно, це буде 2012 рік”, – додав М. Воробйов.

Як повідомив співрозмовник агентства, запланована на кінець року нарада за участю замовників і розробника Ан-70, де планується розглянути питання узгодження тактико-технічного завдання (ТТЗ) на літак, продовження програми випробувань, ціноутворення перенесено на другу половину 2010 року.

“Українська сторона завершила офіційну процедуру підтвердження введення в дію підписаної в Москві у серпні протоколу про внесення змін до міжурядової угоди від 1993 року за програмою тільки в грудні” – уточнив керівник програми.

У серпні Україна і РФ підписали протокол про внесення змін до “Угода між урядом РФ і урядом України про подальше співробітництво у забезпеченні створення, спільного серійного виробництва та поставок в експлуатацію оперативно-тактичного військово-транспортного літака Ан-70 і транспортного літака Ан-70Т з двигунами Д-27 ” від 24 червня 1993

Згідно з документом, Росія та Україна продовжать спільну роботу зі створення та проведення випробувань військово-транспортного літака короткого зльоту і посадки Ан-70 і його модифікацій, у тому числі для цивільного застосування, з двигунами Д-27. Сторони забезпечать фінансування спільної дослідно-конструкторської роботи зі створення літаків Ан-70, двигунів Д-27, бортових систем і матеріалів з бюджетів РФ і України.

Згідно озвученим раніше розробником даними, завершення держвипробувань і початок серійного виробництва Ан-70 були зміщені на 2011 рік, потреба у фінансуванні на завершення держвипробувань оцінювалася в $ 132 млн.

За узгодженим сторонами оцінками, обсяг витрат України і РФ на програму Ан-70 становить близько $ 1,5 млрд, потреба у фінансуванні для завершення НІОКР – близько $ 100 млн. Обсяг визнаної РФ в 2000 році заборгованості за роботи за програмою перед розробником літака АНТК ім. Антонова оцінюється в $ 48,2 млн., і на сьогоднішній день борг залишається непогашеним

Модифікована під вимоги НАТО версія Ан-70 – Ан7Х розглядалася як базовий нового європейського середнього транспортного літака, проте перевага була віддана А400М. Тим часом, з різних причин спочатку заявлені раніше терміни виходу на ринок А400М також зміщуються, а в Європі вивчають можливість залучення Ан-70 до авіатранспортних операцій НАТО і ЄС у перспективі.

Україна також заявила про готовність виведення на ринок в 2013 році комерційної версії Ан-70, яка може бути оснащена західної авіоніки.

 

Інтерфакс-Україна

 

«Антонов» Авіація Ан-70/188 Росія Україна