Вітчизняний ударний безпілотний літальний апарат «Сокіл-300» розробляли впродовж останніх 1,5 років Конструкторським бюро «ЛУЧ».
За оцінками вартість одного такого дрону складає 45,6 млн гривень, якщо виробництво здійснюватиметься серійно, то ціна може бути зменшена на 30-40%.

Він оснащується вітчизняною оптико-електронною станцією, може використовувати декілька типів двигунів. Це як вітчизняні АІ-450Т2 та МС-500В-05С/СЕ, також іноземного виробництва – Rotax 914.
В залежності від типу двигуна різниться і його «пуста» та «повна вага».
У варіанті з АІ-450Т2 ці показники складають 535/1225 кг відповідно, для МС-500В-05С/СЕ – 530/1220 кг та для Rotax 914 – 420/1130 кг.
Максимальна швидкість з:
- АІ-450Т2 – 580 км/годину
- МС-500В-05С/СЕ – 466 км/годину
- Rotax 914 – 210 км/годину

Час польоту для:
- АІ-450Т2 – 5 годин
- МС-500В-05С/СЕ – 3 години
- Rotax 914 – 26 години
Дальність польоту:
- АІ-450Т2 – 1300
- МС-500В-05С/СЕ – 1000 км
- Rotax 914 – 3300 км
Радіус дії для всіх типів двигунів однаковий – 150 км при прямому радіозв’язку та 300 км при використанні радіоретранслятора.
Польоту безпілотного літального апарату «Сокіл-300» здійснюється на максимальній висоті у 10-12 км, керується інерційним блоком з лазерними гіроскопами розробленим Казенним підприємством спеціального приладобудування «Арсенал».

Озброєння – керовані ракети (на презентації їх було 8 одиниць) типу РК-2П, Р2-М та РК-10 з радіусом дії до 10 км.

Також БПЛА «Сокіл-300» планується оснащувати радіотехнічним обладнанням: малогабаритною бортовою радіолокаційною станцією та радіолокатором з синтезованою апертурою.
- Малогабаритна бортова РЛС для БПЛА «Сокіл-300»
- Радіолокатор з синтезованою апертурою для БПЛА «Сокіл-300»
Радіолокатор з синтезованою апертурою здатен сканувати землю на висоті у 5 км з точністю у 30х30 см.
БПЛА «Сокіл-300» оснащується вітчизняною оптико-електронною станцією від ДП «Ізюмський приладобудівний завод», про презентацію якої ми писали у 2018 році. Зараз станція вже доведена та випробована в складі протитанкового ракетного комплексу «Бар’єр-В» для гелікоптерів.

Управління комплексом здійснюється з мобільного пункту керування, що уніфікований з пунктом управління ракетного комплексу РК-360 МЦ «Нептун» та розміщується на шасі вантажного автомобіля, марка якого визначається замовником.
Пункт керування оснащується:
- робочими місцями для двох операторів
- антенами зв’язку
- апаратурою зв’язку
- електростанцією
- кліматичним обладнанням
При розробці БПЛА враховано досвід робіт та технічні рішення з «Нептуна», серед таких рішень – автопілот, також він пропонується у якості засобу його для цілевказання.
Макет зробило Конструкторське бюро «Віраж» Національного авіаційного університету за три місяці з бачення КБ «ЛУЧ», наразі тактико-технічного завдання від Міністерства оборони України немає.
На разі проводилися випробовування окремих систем «Сокіл-300».
Інформацію про розробку ударного безпілотного літального апарату від КБ «ЛУЧ» ми писали у липні 2020 року.
Термін необхідний для здійснення розробки та всіх етапів випробувань складає півтора року, при чому літати БПЛА зможе почати через 9 місяців після старту робіт.
ПІДТРИМАЙ РОБОТУ РЕДАКЦІЇ "МІЛІТАРНОГО"
Навіть разовий донат в 30 грн чи підписка на $1 допоможе нам працювати і розвиватися далі. Спонсоруй незалежне мілітарне медіа - отримуй достовірну інфу.