fbpx
L-15 з українськими двигунами пішов у дрібносерійне виробництво

L-15 з українськими двигунами пішов у дрібносерійне виробництво

ОПК

Компанія “Хунду авіейшн індастрі корп.” (HAIC – Hongdu Aviation Industry Corporation) завершила розробку двомісного надзвукового реактивного літака L-15 і почала підготовку до фази дрібносерійного виробництва, повідомляє ЦАМТО .

На даний час зібрано 5 дослідних зразків L-15, останній з яких буде використовуватися в якості базового варіанта для освоєння дрібносерійного виробництва. У той же час, доробка L-15 триває. На підприємстві “Хунду” зараз завершується складання шостого дослідного зразка, на якому будуть установлений турбореактивний двоконтурний двигун АІ-222-25Ф с форсажною камерою українського виробництва.

ВАТ “Мотор Січ” передала компанії “Хунду” двигуни АІ-222-25Ф для установлення на шостий дослідний зразок у червні цього року.

Перший політ шостого дослідного зразка L-15 з новою силовою установкою підвищеної потужності в рамках літних випробувань заплановано на вересень 2010 року. Саме цей зразок буде виконаний у заключній конфігурації. Готовність ще однієї версії з тим же самим двигуном, оснащеним форсажною камерою, очікується в 2011 році.

Компанія “Хунду” почала також проектні роботи зі створення одномісної версії літака. У найближчій перспективі на основі нього буде створений варіант легкого штурмовика. У цей час “Хунду” розглядає варіанти його озброєння. Ця модифікація буде запропонована для поставки ВПС Китаю і на експорт. Не виключено створення версії літака для ВМС.

Вперше компанія “Хунду” оголосила про намір обладнати L-15 форсажним двигуном під час міжнародної виставки “Ейр шоу Чайна-2008”. Двигун АІ-222-25Ф забезпечує тягу до 4200 кг на форсажному режимі. Літак L-15 з даним двигуном зможе розвити швидкість до 1,6М.

Одночасно з літними випробуваннями АІ-222-25Ф, ВАТ “Мотор Сич” продовжує розробку вдосконалених варіантів АІ-222-28Ф и АІ-222-30Ф с тягою 4500 і 5000 кг, відповідно. Ці двигуни можуть бути встановлені на більш пізні й важкі варіанти L-15, а також на інші китайські платформи.

Україна вважає програму L-15 найбільш успішним і перспективним напрямком співробітництва з Китаєм у сфері ВТС.

Росія також посприяла Китаю в розробці цього літака. Зокрема, КБ Яковлева протягом трьох років надавало допомогу в оцінці концепції літака й здійснював науково-технічний супровід проекту літака L-15. Контрактом передбачалося співробітництво по програмі L-15 на етапі ескізного проектування з 2003 по 2005 рр. Пізніше пішли доповнення до нього, що продовжили участь КБ Яковлева в китайській програмі.

L-15 має максимальну злітну масу 9800 кг. Практична стеля – 16500 м. Довжина літака становить 12,27 м, розмах крила – 9,48 м. Конструкція літака на 25% виконана з вуглецевих композиційних матеріалів. Термін служби – 10 тис. літних годин або 30 років.

УТС L-15 призначений для навчання пілотів літаків типу J-10, J-11, F-16 і інших.За заявою розроблювачів, вартість L-15 буде значно нижче, чим у його аналогів.

А саме, операційна вартість складе приблизно 10 млн дол. у базовому варіанті, і буде варіюватися залежно від комплектації. Цей літак, на думку розроблювачів, буде мати гарні перспективи на світовому ринку УТС/УБС. Насамперед , його потенційними замовниками розглядаються країни, які є експлуатантами літака K-8 “Каракорум”. На світовому ринку L-15 буде прямим конкурентом М-346, Т-50 і Як-130.

Представники ВПС декількох африканських країн, включаючи Намібію й ДР Конго, уже провели попередні переговори з китайською стороною з питання придбання L-15. Венесуельський уряд також проводить оцінку можливості придбання L-15. Планується, що рішення про закупівлю нових літаків буде прийнято після одержання замовлених у Китаї УТС K-8 “Каракорум”.

ОПК