fbpx
Модернізація тактичних винищувачів F-16 ПС США

Модернізація тактичних винищувачів F-16 ПС США

НАТО

ВПС США спільно з фірмою “Локхід-Мартін” проводять масштабні  роботи високої вартості по модернізації найбільш масових і інтенсивно застосовуваних тактичних винищувачів (ТВ) F-16C і D “Файтінг Фалкон”. Зокрема, вони будуть виконуватися в рамках спеціальної програми продовження льотної придатності (SLEP-Structural Service Life Extension), а також програми модернізації БРЕО (CAPES – Combat Avionics Programmed Extension Suite). При цьому головними напрямками є підвищення бойової ефективності цих машин завдяки їх оснащенню новими цифровими комплексами БРЕО і керованою авіаційною зброєю, а також збільшення ресурсу та строків служби за рахунок вдосконалення конструкції планера.

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

З метою доведення бойових можливостей цих літаків до рівня, відповідного літакам покоління 4+ або 4++, дані машини оснащуються сучасними бортовими радіолокаційними станціями (БРЛС) з активними фазованими решітками (АФАР) і універсальним комплектом бортового радіоелектронного обладнання (БРЕО) у складі нової оптоелектронної прицільно-навігаційної системи, нашоломної системи цілевказівки JHMCS, бортового високопродуктивного обчислювального комплексу, засобів відображення інформації, апаратури зв’язку, в тому числі закритої супутникової, радіоелектронного придушення ALQ-213 фірми “Терма”, а також системами зброї. У число останніх входять насамперед керовані ракети класу “повітря – повітря” нових модифікацій: AIM-120D “Амра” і AIM-9X “Сайдвіндер”, а також перспективні високоточні зразки класу “повітря – земля” – КерР серії “Джассм” і керовані авіаційні бомби серії “СДБ”.

Роботи з продовження ресурсу і терміну служби машин, що проводяться в рамках програми SLEP вартістю близько 900 млн доларів, спрямовані на збільшення призначеного ресурсу до 8000 годин і термінів експлуатації на шість років літаків ранніх серій: Block 20, 30 і 32. Призначений ресурс більш сучасних машин (Block 40, 50 і 52) планується збільшити з 9 000 до 12 000 год, що дозволить експлуатувати їх до 2025-2030 років. Завершити роботи по програмі намічено в 2014 році.

Надалі тактичні винищувачі F-16С і D Block 40, 50 і 52 передбачається оснащувати малогабаритної РЛС з АФАР, вибір якої на конкурсній основі ведеться між зразками фірм “Рейтеон” і “Нортроп-Грумман”. Перший розробник пропонує РЛС РАКР (RACR-Raytheon Advanced Combat Radar), яка на 90% уніфікована з сучасними РЛС – AN/APG-79 палубного винищувача F/A-18E/F, і AN/APG-63 (V) 3 (модернізовані F-15C і D). Фірма “Нортроп-Грумман” пропонує варіант Сабра (SABR-Scalable Agile Beam Radar), який створений на основі елементів РЛС винищувачів п’ятого покоління -AN/APG-77 (F-22A) і AN/APG-81 (F-35). Прийняття рішення про вибір головного розробника очікується в 2013 році.

Поява автоматизованої системи радіоелектронного придушення ALQ-213 повинно знизити робоче навантаження на пілотів. Відзначається, що дана система має гарний інтерфейс, відмінну реакцію на різні загрози і працює в автоматичному режимі.

Установка центрального дисплея (СDU) дозволить пілотам найбільш ефективно обробляти інформацію, що отримується з нових датчиків. Новий монітор з високим розрізненням буде відображати карти радіолокаційного синтезування апертури, відео з заправної штанги та інші необхідні дані. Крім того, на ньому будуть відображатися цифрові значення різних приладів, тому з приладової дошки кабіни винищувача F-16C і D можуть бути зняті механічні прилади зі стрілочними індикаторами. Також наголошується, що CDU вже використовується на тактичних винищувачах F-16, які перебувають на озброєнні підрозділів ПС національної гвардії США.

Роботи з переоснащення більше 300 винищувачів F-16С і D Block 40, 50 і 52 оцінюються в 3 млрд. доларів.

А. Сєров

НАТО