Австралія замінить гелікоптери MRH-90 Taipan на UH-60M Black Hawk
Австралія замінить багатоцільові гелікоптери MRH-90 Taipan від європейської компанії Airbus на UH-60M Black Hawk виробництва американської компанії Sikorsky.
Інформацію про це озвучив Міністр оборони Австралії Пітер Даттон, пише Defense News.
Сьогодні він оголосив про прагнення придбати гелікоптери Sikorsky UH-60M Black Hawk, щоб замінити парк багатоцільових вертольотів NH Industry MRH 90 Taipan національних збройних сил.
Нагадаємо, що через проблеми безпеки та технічного обслуговування, весь парк гелікоптерів NH-90, які використовуються австралійською армією та флотом, був тимчасово відсторонений від польотів у червні цього року.
Представник військового відомства тоді підтвердив, що польоти цих гелікоптерів тимчасово призупинені «в якості заходів безпеки» через питання, пов’язане з технічним обслуговуванням повітряних машин.
Міністерство оборони заявило, що «в даний час співпрацює» з виробником Airbus Australia Pacific для «усунення цієї проблеми».
Загалом 47 гелікоптерів MRH-90 Taipan (австралійська назва NH-90) експлуатуються австралійськими підрозділами з кінця 2000-х років.
Даттон сказав, що, незважаючи на зусилля оборони та промисловості з відновлення, флот MRH-90 не зміг забезпечити умови контракту та вартість утримання до запланованої дати виведення.
«Ефективність MRH 90 Taipan була постійною і добре задокументованою проблемою для оборони, і були докладені великі зусилля за великі кошти, щоб спробувати усунути проблеми», – сказав він у заяві
Європейські гелікоптери були придбані для заміни гелікоптерів S-70A Black Hawk американського виробництва, що перебували на озброєнні з 1987 року.
Після отримання перших восьми гелікоптерів до Королівських Повітряних сил Австралії було вирішено, що вони також виявляться корисними для сухопутних військ. Тому наступні (серії А25-101 – А25-108) були передані армії 15 лютого 1989 року.
Подальші поставки здійснювались безпосередньо сухопутним військам і надходили із заводу Хокер-де-Хавіленд у Сіднеї, де машини виготовлялись за ліцензією.
Спочатку планувалось вивести всі S-70A з експлуатації до 2015 року, але через технічні проблеми із NH90 цей процес затягнувся і остаточне зняття з озброєння «Чорних яструбів» заплановано на грудень 2022 року.
Австралія після 33-х років експлуатації планує продати всі 27 гелікоптерів S-70A Black Hawk зі складу національної армії, оголошення про тендер на продаж гелікоптерів з’явилося в березні 2021 року.
В уряді зазначили, що вважають за краще продати всі S-70A Black Hawk та їх запчастини одному покупцеві або якомога меншій їх кількості.
За іронією Австралія повертається до експлуатації «Чорних яструбів» у сучасній версії.
Даттон не уточнив точний графік або вартість придбання UH-60M, але сказав, що австралійські платники податків заощадять близько 2,5 мільярда доларів (1,8 мільярда доларів США) до 2037 року.
Наразі заплановано придбати 40 гелікоптерів UH-60M Black Hawk аби замінити 47 багатоцільових гелікоптерів MRH-90 Taipan.
«Black Hawk набагато дешевше за годину польоту, ніж наявний Taipan. «Тайпан» ненадійний, багато грошей витрачаються на його технічне обслуговування та багато простоїв наших пілотів і екіпажів, які повинні пройти навчання і керувати цими гелікоптерами, на даний момент у багатьох випадках вони просто не задіяні», — сказав він.
Ця подія відбулась після попереднього рішення уряду прем’єр-міністра Скотта Моррісона замінити європейські ударні гелікоптери австралійської армії Tiger на Boeing AH-64E Apache Guardian американського виробництва.
Також у жовтні Державний департамент США схвалив потенційний продаж Австралії дванадцяти багатоцільових гелікоптерів MH-60R Seahawk вартістю 985 мільйонів доларів, що додатково збільшить кількість американських гелікоптерів у австралійські армії.
ПІДТРИМАЙ РОБОТУ РЕДАКЦІЇ "МІЛІТАРНОГО"
Навіть разовий донат в 30 грн чи підписка на $1 допоможе нам працювати і розвиватися далі. Спонсоруй незалежне мілітарне медіа - отримуй достовірну інфу.