fbpx
Флот США інтегрує ракету великої дальності на літаки

Флот США інтегрує ракету великої дальності на літаки

Авіаційне озброєння Авіація ВМФ США Морська авіація Світ США

Морська авіація ВМФ США випробовує потенційне встановлення корабельних зенітних ракет SM-6 на літаки.

Відповідні фото з випробувань опублікував користувач у соцмережі X.

На них показаний політ палубного винищувача F/A-18F Super Hornet з прикріпленою корабельною зенітною ракетою SM-6 на пілоні номер 8.

Уперше на літак Super Hornet встановили ракету SM-6 ще у 2021 році. Тоді літак зі складу 31 випробувальної ескадрильї (VX-30) помітили під час польоту біля авіабази Чайна Лейк.

Авіабазу використовує морська авіація ВМФ США, де на повітряні платформи встановлюють різне озброєння.

Флотська авіація США тривалий час намагалася знайти заміну списаним авіаційним ракетам великої дальності AIM-54 Phoenix, які мали кращі можливості з перехоплення протикорабельних ракет на великих відстанях.

Паралельно з цим флот був не дуже задоволений взяттям на озброєння сучасних ракет повітря-повітря AIM-120, оскільки приймальна комісія відзначила погану можливість нової ракети у боротьбі з низьковисотними та габаритними цілями. З цієї причини американська авіація використовувала ракети AIM-7P до 2019 року, які мали і потужнішу бойову частину, і надійніше наведення для ураження низьковисотних цілей.

Наразі офіційної інформації про випробування ракети SM-6 у вільному доступі не існує, але виходячи з обговорень офіційних осіб ВМФ США, ймовірно, флот все-таки отримає ракету великої дальності, яка використовуватиметься як із літаків Super Hornet, так і з нового проєкту на морський літак нового покоління F/A-XX/

Використання ракети SM-6 з винищувача забезпечить тотальне підвищення ефективної дальності ураження повітряних цілей на дальностях до 300 км. На відміну від корабельної версії ракети, пуск у повітрі дозволяє значно розширити ефективну дальність перехоплення завдяки відсутності витрати енергії на набір висоти.

Додатковою перевагою інтеграції цієї ракети на літак може стати використання системи корекції польоту, коли літаку буде не обов’язково виявляти ціль своїм радаром, що забезпечить можливість запуску ракети за координатами з літака ДРЛВ чи корабля. Така можливість значно підвищить виживання повітряної платформи та можливість здійснювати корекцію радарними станціями на великих дальностях пуску.

Раніше «Мілітарний» повідомляв, що росіяни озброїли винищувачі Су-30 ракетами великої дальності Р-37М.

Це може свідчити про те, що їх модернізація до рівня за програмою 2021 року, в межах якої була розширена номенклатура озброєння, вже розпочалася.

Авіаційне озброєння Авіація ВМФ США Морська авіація Світ США