Французька Naval Group будуватиме підводні човни для Нідерландів
Нідерланди обрали французького кораблебудівного гіганта Naval Group для будівництва нових субмарин.
Про це повідомив державний секретар із питань оборони країни Крістоф Ван дер Маат.
«Після ретельного тендерного процесу Naval Group будуватиме нові підводні човни для міністерства оборони Нідерландів. Їй вдалося зробити збалансовану, універсальну і реалістичну пропозицію. Голландська промисловість також відіграє важливу роль, що є важливою вимогою в процесі присудження контракту», — наголосив ван дер Маат.
Тендер на підводні човни для Нідерландів
У грудні 2023 року Мілітарний повідомляв, що шведсько-нідерландське об’єднання Saab-Damen та французька компанія Naval Group змагаються за нідерландський контракт на закупівлю субмарин.
Сьогодні Королівські ВМС Нідерландів мають у своєму розпорядженні три дизель-електричних підводних човни класу Walrus, які почали експлуатуватися в період з 1992 до 1994 року.
Повідомляється, що після модернізації 2013 року підводний флот Нідерландів може використовуватися до 2025 року, а головне судно класу, однойменний Walrus мав бути виведений з експлуатації у 2023 році.
Наміри про заміну човнів класу Walrus були оголошені у 2015 році, на реалізацію програми заміни виділили близько 2,5 млрд євро.
План передбачав ухвалення рішення про заміну у 2022 році та введення першого судна в експлуатацію до 2028 року, а решти — до 2031.
Однак у жовтні 2021 року повідомлялося, що притримуватися термінів неможливо, а Міністерство оборони Нідерландів повідомило, що імовірні дати повинні бути значно скориговані.
У квітні 2022 року було оголошено, що два човни класу Walrus експлуатуватимуться до середини 2030-х років, а заміна їм має надійти в період з 2034 до 2037 року.
Пропозиція Naval Group
Naval Group стверджує, що її заявка на участь у програмі заміни субмарин Нідерландів спрямована на одночасне досягнення двох цілей: стратегічної автономії та експедиційних можливостей.
За словами Тьєррі Петі, менеджера з маркетингу Naval Group, ціннісна пропозиція компанії також включає спеціальну модель підприємства, яка спирається на навички та можливості, що існують в оборонній промисловій і технічній базі Нідерландів.
«Ми вже маємо налагоджені відносини з низкою компаній і технічних інститутів. Ми прагнемо розширити їх не лише на етапі будівництва, а й на етапі підтримки й експлуатації протягом усього життєвого циклу», — відзначив він в інтерв’ю Naval News.
Французька компанія пропонує спеціальний варіант підводного човна класу Barracuda під назвою Blacksword, нідерландська версія якого отримає назву Orca.
У Нідерландах обрали назви субмарин серії: Orka, Zwaardvis, Barracuda та Tijgerhaai.
«Це надзвичайно тихий океанський підводний човен, який має таку ж гідродинаміку Albacore [форма корпусу], як у Suffren, а разом із нею дуже потужну бойову систему і сонарний комплекс. Ми також пропонуємо велику кількість озброєння, що відповідає вимогам Нідерландів. Велика різниця, звичайно, полягає в тому, що Нідерланди не хочуть атомний підводний човен. Тому ми пропонуємо коротший проєкт із традиційною силовою установкою», — сказав Петі.
На цьому етапі Naval Group відмовилася деталізувати архітектуру енергетичної установки, але наполягає на тому, що вона базуватиметься на перевіреній технології.
Французька компанія вже визначилася з місцевими партнерами, ними стануть компанії RH Marine, Thales Nederland, OPTICS11, MARIN, TNO та Royal IHC.
Пропозиція Saab-Damen
Об’єднання пропонувало «експедиційний» підводний човен C718, який ще не був утілений в металі.
Запропоноване рішення базується на модульній конструкції С71, що розроблена на базі A26. Вона дасть можливість впроваджувати нові технології в міру їх розвитку, що зробить човни актуальними впродовж тривалого часу.
Конструкція передбачає велику кількість кают для проживання екіпажу, що надаватиме можливість довше перебувати у морі і виконувати завдання.
«Ми вважаємо, що вона [конструкція] найкраще відповідає потребам, але водночас пропонує потенціал для максимального залучення нідерландського суднобудування і ланцюгів поставок. Наш план із компанією Damen полягає в тому, що секції корпусу під тиском будуватимуться на нашій верфі в Карлскроні, але більшість робіт із будівництва, складання, оснащення та підготовки до роботи виконуватиметься в Нідерландах», — Фредрік Густафсон, віцепрезидент відділу маркетингу та продажів бізнес-напрямку Saab Kockums.
Човен повинен мати інтегровану систему запуску озброєння та новітні засоби виявлення. Про озброєння, що у перспективі може розміщуватися на судні, не повідомляється.
Пропозиція включає передачу технологій до Нідерландів. Після поставки субмарпини повністю обслуговуватимуться в Нідерландах, включаючи модернізацію протягом усього терміну служби.
ПІДТРИМАЙ РОБОТУ РЕДАКЦІЇ "МІЛІТАРНОГО"
Навіть разовий донат в 30 грн чи підписка на $1 допоможе нам працювати і розвиватися далі. Спонсоруй незалежне мілітарне медіа - отримуй достовірну інфу.