Потенційна бойова одиниця ВМС України

Час читання: 2 хвилин

Військово-морські сили України гостро потребують  поповнення корабельного складу. Після анексії Криму український флот залишився з десятком кораблів, катерів та суден які до того ж перебувають у дуже поганому технічному стані.

Намагання керівництва армії відновити бойовий потенціал ВМС обмежені фінансовими можливостями держави.

Одним з варіантів вирішення цієї проблеми стало  будівництво нового військового корабля на базі  недобудованого корпусу цивільного судна.  Цю схему застосовують при створенні середнього розвідувального корабля проекту «Лагуна». СРЗК шифр проекту «Лагуна» будуєтеся в Києві, заводом «Кузня на Рибальському», на основі корпусу цивільного риболовецького траулеру проекту 502ЕМ (про що наш портал нещодавно писав:  http://mil.in.ua/viyskovo-morski-syly-ukrayiny-otrymayut-seredniy-rozviduvalnyy-korabel/ ).

Така схема вимагає значно менших фінансових витрат в порівнянні з будівництвом військового корабля  з нуля, і не впливає на його бойові характеристики – так як для кораблів бойового забезпечення, до яких відноситься розвідувальний корабель, його бойовий потенціал визначається розвідувальним обладнанням.

 

  •  

     

    Які ще кораблі можна побудувати за такою схемою?

    В Миколаєві, на Чорноморському суднобудівельному заводі (ЧСЗ), біля причальної стінки стоїть недобудований корабель проекту 2020.

  • Плавучі технічні бази проекту 2020 призначені для обслуговування та ремонту атомних енергетичних установок атомних підводних човнів.

    Корабель проекту 2020 (шифр «Малина») розроблений ЦКБ «Айсберг», і  будувався на ЧСЗ за замовленням №698 для військово-морського флоту Російської Федерації. Корабель був спущений на воду 27.12.1991, і після припинення фінансування російською стороною був законсервований у 2005 році. Даний проект до сих пір стоїть на озброєнні ВМФ Росії, де використовується за призначенням.

  •  

    Тактико-технічні характеристики корабля проекту 2020:

    Довжина – 137,8 м

    Ширина – 21 м

    Осадка – 7 м

  • Водотонажність – 13.900 т

    Екіпаж – 218 ч

    Корпус цього корабля, при демонтажі обладнання для обслуговування атомних реакторів, можна використати для створення кораблів забезпечення різного призначення:

    • Великий розвідувальний корабель
    • Корабель комплексного забезпечення (матеріально-технічного)
    • Транспортний корабель
    • Рятувальний корабель (зі шпиталем та аварійно-рятувальним підводним апаратом)

    Особливо перспективним є варіант створення на базі корпусу проекта 2020 рятувального судна з обладнанням для підводних рятувальних робіт. Подібний рятувальний корабль “Игорь Белоусов” є у складі ВМФ Росії:

  • Такий корабель є необхідним при наявності у складі військово-морських сил підводних човнів. Командування ВМС анонсувало закупівлю двох малих підводних човнів до 2020 року:

     

    автор: MARINER

    ;

  • Коментар

    1. Max Bondarenko 10 Листопад, 2017 at 21:31 -

      http://mil.in.ua/u-pivdenniy-koreyi-spustyly-na-vodu-universalnyy-desantnyy-korabel-nojeokbong/
      За габаритами, водотоннажністю та обрисами корпусу на мій погляд схожий на проект 2020.
      УДК нашим ВМС теж потрібен.

    2. Dmytro Kondratenko 16 Жовтень, 2017 at 23:49 -

      Треба добудовувати крейсер Україна – з нього кращий “розвідник-рятівник” ніж з цього корита.

      • bxm 20 Жовтень, 2017 at 19:50

        ракет нет… это всё что нужно знать о крейсере…

    3. Сергій Кривко 16 Жовтень, 2017 at 23:03 -

      Сама по себе идея (использование недостроенных корпусов гражданских судов для решения задач восстанавливаемых ВМСУ) правильная. ИПЦК (г.Николаев) с такими предложениями обратился к руководству МОУ и “Укроборонпрома” еще в марте-апреле 2014 г. Пока только одно из этих предложения находится на пути воплощения в жизнь (правда – пока на бумаге, это идея создания СРЗК по теме “Лагуна”). А вот использование для ВМСУ корпуса “судна” проекта 2020 полагаю не рациональным. Во-первых, демонтажних работ там немерено, а во вторых – у этого плавсредства корпус специфической формы и имеет плохие мореходные качества. Это плавсредство для длительной стоянки и работы в одном из пунктов базирования ПЛ или НК с ядерной энергетикой, а не для постоянного пребывания в открытом море. С его размерениями базироваться он сможет только в Одессе, а там и так тесно. Для ВМСУ больше бы подошел корпус БМРТ проекта 1288, который тоже находятся на акватории “ЧСЗ”. Этот проверенный жизнью и морем корпус вполне можно трансформировать под потребности ВМСУ. Да и опыт эксплуатации такого объекта у ВМСУ есть – это корабль управления “Славутич” (пр.12884), созданный на базе проекта 1288. Правда и он не “малыш” – больше 5000 т!

    Авторизація
    *
    *
    Генерація паролю
    %d блогерам подобається це: