fbpx
Випробування “Запоріжжя” відкладаються через передбанкрутний стан 13-ого заводу ЧФ РФ

Випробування “Запоріжжя” відкладаються через передбанкрутний стан 13-ого заводу ЧФ РФ

15 червня на підводний човен «Запоріжжя», який знаходиться на 13-му судоремонтному заводі Чорноморського флоту, прибула представницька делегація російського ВМФ на чолі з начальником технічного управління ВМФ РФ контр-адміралом Віктором Бурсуком. Цей візит має на меті ознайомитися з ходом ремонту єдиного українського підводного човна і намітити шляхи подальшої співпраці ВМС України і Чорноморського флоту Росії у забезпеченні її ходових випробувань. Домовленість про це була досягнута раніше, в ході спілкування командувачів двох флотів.

У роботі російської делегації беруть участь начальник штабу ЧФ віце-адмірал Олександр Троян, заступник командувача ЧФ з озброєння контр-адмірал Віктор Афанасьєв, представники технічного управління флоту. Від поінформованого джерела в штабі Чорноморського флоту кореспонденту «Нового Севастополя» стало відомо, що ще попередні командувачі Військово-Морськими Силами України віце-адмірал Ігор Князь, а потім адмірал Ігор Тенюх зверталися до командуючого Чорноморським флотом з проханням розглянути питання про допомогу українській стороні в аварійно-рятувальному забезпеченні ходових випробувань «Запоріжжя». За словами джерела в штабі ЧФ, також обома сторонами розглядається питання про майбутнє місце базування українського підводного човна.

 

Варто нагадати, що свого часу президентом України Леонідом Кучмою було прийнято рішення про демілітаризацію Балаклавської бухти і з тих пір підводний човен «Запоріжжя» не має постійного місця базування. Акумуляторна батарея, доставлена для неї в 2003 році з Греції, до встановлення на човен знаходилася на зберіганні у військовій частині Чорноморського флоту. За інформацією «Нового Севастополя», командування ВМС України і Чорноморського флоту розглядають питання про постановку «Запоріжжя» після закінчення ремонту і ходових випробувань до причалу дивізіону підводних човнів ЧФ в Південній бухті.

 

Саме для вирішення цих питань створені робочі групи двох флотів, прибула делегація з Москви. Свої пропозиції обидві сторони повинні подати на розгляд міністрам оборони України і Російської Федерації, зустріч яких намічена на останню декаду червня в Криму. У ході цієї зустрічі міністри оборони Михайло Єжель і Анатолій Сердюков планують вирішити питання взаємодії двох флотів у підготовці екіпажів підводних човнів і участі Чорноморського флоту в забезпеченні ходових випробувань субмарини української «Запоріжжя». Правда, деякі експерти вважають, що закінчення ремонту підводного човна «Запоріжжя» відсувається на невизначений час у зв’язку з тим, що 13-й судноремонтний завод Чорноморського флоту знаходиться на межі банкрутства.

 

За інформацією «Нового Севастополя», з травня поточного року завод перейшов на чотириденний робочий тиждень, а заборгованість по зарплаті склала близько чотирьох мільйонів гривень. Відповідно, зростає заборгованість підприємства по виплатах до Пенсійного фонду Севастополя. Ми також маємо інформацію про те, що працівники 13-го судноремонтного заводу ЧФ РФ направили лист командувачу Військово-Морськими Силами України віце-адміралу Віктору Максимову, яким повідомили його, що у зв’язку з важким фінансовим становищем підприємства можуть призупинити ремонтні роботи на підводному човні. У прес-центрі командування Військово-Морських Сил України «Новому Севастополю» цю інформацію не підтвердили, але і не спростували, зате повідомили, що ремонтні роботи на човні тривають, щоправда, не такими швидкими темпами і не в такому обсязі, як хотілося б. Як розповіли представники 13-го судноремонтного заводу ЧФ РФ, співробітники підприємства плекають надію, що саме робота над закінченням ремонту українського підводного човна і забезпеченням її ходових випробувань зможе повернути керівництво ВМФ Росії обличчям до проблем заводу.

 

Морські бізнес-новини України