fbpx
АНТК ім. О.К. Антонова

АНТК ім. О.К. Антонова

Історія АНТК бере від створення у 1946 році Дослідного Конструкторського Бюро (ДКБ-153) в складі Новосибірського авіаційного заводу.

Головним конструктором КБ було призначено Олега Костянтиновича Антонова. Першим завданням бюро стало створення сільськогосподарського літака СХ-1 (пізніше названий Ан-2). Перший політ відбувся 31.08.1947 року.

До Києва ДКБ-153 було переведено у 1952 році. Тут, у 1953 році, Антонов отримав завдання від військового відомства – створення транспортника з двома турбогвинтовими двигунами. До виконання проекту було залучено перший випуск Харківського авіаційного інституту.

Перший політ дослідного зразка Ан-8 відбувся 11.02.1956 року.

Паралельно у 1955 році розпочалися роботи над машинами Ан-10 та Ан-12. Льотні випробування обох стартували вже 1957-го року. За Ан-12 колектив отримав Ленінську премію, а сам Антонов – звання Генерального конструктора.

У 1959 році у селищі Гостомель під Києвом почалося будівництво бази для льотних випробувань та доводки літаків.

Важливою поідєю у житті ДКБ стало створення пасажирського літака Ан-24. Роботи над ним велися протягом 1957-1959 рр. Машина стала основою для військових версій Ан-26 (транспортний), Ан-30 (для аерофотозйомки) та Ан-32 (розрахований на експлуатацію у високогірних районах).

У 1960 розпочалися роботи над створенням першого в світі широкофюзеляжного літака “Антей” (Ан-22). Перший політ “Антея” відбувся 27.02.1965 року. Серійне виробництво було налагоджене в Ташкенті.

У 1970-их рр. колектив ДКБ сконцентрувався на створенні літаків з двохконтурними турбореактивними двигунами. Першим з них став транспортний Ан-72 (перший політ – 31.08.1977).

Він став базою для Ан-74, призначений для експлуатації в умовах Крайньої Півночі. Ан-74 злетів 29.09.1983. Серійне виробництво літака було розгорнуто на Харківському Державному Авіаційному Виробничому Підприємстві. На базі Ан-74 створено безліч модифікацій різного призначення.

У 1971 році  колектив розпочав роботу над важким дальнім транспортним літаком Ан-124 “Руслан”. Літак піднявся у небо через 11 років. Для комерційних цілей було створено цивільну версію – Ан-124-100.

4.04.1984 Олег Костянтинович Антонов помер. 19 листопада підприємству було присвоєно його ім’я.

15.05.1984 Генеральним конструкторм був призначений Петро Васильович Балабуєв. За його керівництвом було створено надважкий транспортний літак Ан-225 “Мрія”, здатний перевозити до 250 тон габаритних вантажів. У 1988 літак виконав перший політ.

За часів Незалежності вперше у небо піднявся оперативно-тактичний військово-транспортний літак нового покоління Ан-70 (16.12.1994) та пасажирський літак Ан-140 (17.09.1997).

У 2001 році розпочалося проектування середньо-магістрального літака Ан-148, який вже 17 грудня 2004 року вперше виконав політ. На його базі нині розробляється військово-транспортна версія Ан-178.

З 2005 року АНТК очолює Генеральний конструктор Дмитро Семенович Ківа.

Загалом побудовано більше 22000 літаків розробки АНТК “Антонов”, які були експортовані в більше ніж 70 країн світу.

Контакти

вул. Туполева, 1, м. Київ, 03062, Україна;
тел.: (+380 44) 454 31 49;
факс: (380 44) 400 81 44;
Електронна пошта: [email protected]
WEB-сайт: http://www.antonov.com