fbpx
Міжнародні новини у сфері безпеки та оборони (14.01.13 – 21.01.13)

Міжнародні новини у сфері безпеки та оборони (14.01.13 – 21.01.13)

F-22 F-35 JAS 39 Gripen ВПС Казахстану Гіперзвукові ракети Закупівлі Ил-112 Іл-38 Казахстан ПС Туреччини Світ США Туреччина Швеція

14.01.13.  Росія випробує гіперзвукову ракету в 2013 році

Міністерство оборони Росії визначилося з термінами перших повноцінних випробувальних запусків перспективної гіперзвукової ракети, здатної розвивати швидкість до п’яти чисел Маха (близько 5,8 тисячі кілометрів на годину). Випробування намічені на липень-серпень 2013 року; вони будуть здійснені на полігоні в Ахтубінську Астраханській області.

Проект створення гіперзвукової ракети засекречений, тому ні її шифр, ні завдання, ні тактико-технічні характеристики невідомі. Перші випробування ракети відбулися на полігоні в Ахтубінську в 2012 році, проте повноцінними їх назвати не можна. В ході перевірок ракета відокремлювалася від підвіски літака, запускала власний двигун, пролітала кілька кілометрів на дозвуковій швидкості і приземлялася.

Метою попередніх кидкових випробувань була перевірка керованості ракети в польоті і її взаємодії з системою запуску та бортовим обладнанням літака-носія. В ході нових випробувань параметри запусків будуть розширені: ракета буде виконувати більш тривалі польоти вже на гіперзвукової швидкості, а двигун боєприпасу буде працювати в декількох режимах.

Розробка гіперзвукових ракет активно велася в СРСР з 1970-х років, проте в 1990-і практично зійшла нанівець. Зокрема, “НВО машинобудування” створювало ракету “Метеорит”, а пізніше початок роботи на апаратом з шифром “4202”.  МКБ “Радуга” в 1980-х почало проект ГЕЛА Х-90. У 1970-х роках на базі ракети комплексу С-200 була створена ракета “Холод”, що зуміла розвинути швидкість в шість тисяч кілометрів на годину.

В даний час “НВО машинобудування” бере участь у спільній з Індією розробці гіперзвукових крилатих ракет “БраМос”, здатних розвивати швидкість до п’яти чисел Маха. Крім того, корпорація “Тактичне ракетне озброєння” займається створенням ракети, здатної розвивати швидкість, що перевищує швидкість звуку в 12-13 разів.

У вересні минулого року віце-прем’єр Росії Дмитро Рогозін оголосив, що в країні планується створити “суперхолдінг”, який займеться розробкою гіперзвукових технологій. До складу холдингу, як очікується, увійдуть корпорація ТРВ і “НВО машинобудування”.

14.01.13.  Перший серійний літак Ил-38Н з комплексом «Новела» надійде на озброєння авіації ВМФ РФ в 2013 році

Перший серійний літак Ил-38Н з прицільно-навігаційним комплексом «Новела» надійде на озброєння авіації ВМФ Росії протягом 2013 року.

Перший випробувальний літак числиться у складі Північного флоту з кінця 2011 року, а офіційна передача відбулася в березні 2012 року.

Морська авіація ВМФ РФ тривалий час не могла отримати цей комплекс через хронічне недофінансування проекту, а також складнощі з випробувальним літаком .

Серійна модернізація Ил-38Н під «Новелу» почнеться в першій половині 2013 року на ОКБ ім. Мясищева в підмосковному Жуковському. Ил-38Н отримає «Новелу» з новітньою елементною базою і збільшеною швидкодією.

Точні відмінності «Новели» від експортної базової моделі («Морський змій ») засекречені. Відомо тільки, що вона виявляє надводні, підводні і навіть підлідні цілі в радіусі 320 км. Також має унікальний блок радіотехнічної розвідки .

Протичовнові літаки Ил-38, що перебувають на озброєнні морської авіації ВМФ Росії мають прицільно-навігаційний комплекс «Беркут» розробки 1960-х років. На думку військових льотчиків, він застарів ще 20 років тому.

15.01.13. Туреччина відстрочила покупку перших двох винищувачів F-35

Туреччина вирішила відкласти покупку у США перших двох винищувачів п’ятого покоління F-35 Lightning II через зростання вартості літака.

Замовлення на два F-35A Туреччина оформила 5 січня 2012. Коли Анкара планує одержати літаки, не уточнюється.

Загалом  Туреччина має намір озброїтися сотнею перспективних винищувачів. F-35A замінять застарілі багатоцільові винищувачі F-4 Phantom і F-16 Fighting Falcon. На озброєнні турецьких ПС зараз стоять 152 винищувача F/RF-4E і 179 літаків F-16C. Ще 10 F-16 замовлені.

В рамках програми F-35 Joint Strike Fighter компанія Lockheed Martin планує випустити понад 3100 винищувачів в модифікаціях F-35A (для ПС), F-35B (з укороченим зльотом і вертикальною посадкою) і F-35C (запуск за допомогою катапульти). Основними учасниками програми, крім Туреччини, є США (планують отримати понад 2400 літаків), Великобританія (138 машин), Австралія (100), Італія (90) та Нідерланди (85).

Раніше через високу вартість літаків деякі замовники, включаючи Канаду, вирішили переглянути плани по закупівлі F-35.

16.01.13.      Держвипробування винищувача Су-35С завершаться в 2015 році

Державні спільні випробування винищувача Су-35С завершаться в 2015 році. В кінці 2012 року завершився перший етап держвипробувань, за підсумками якого було видано попередній висновок про відповідність Су-35С льотно-технічними характеристиками. Такий висновок дало компанії “Сухий” право поставляти винищувачі в стройові льотні частини ВПС Росії.

В даний час участь в державних випробуваннях беруть чотири літаки. У загальній складності програмою випробувань передбачено виконання винищувачами Су-35С більше тисячі польотів. Другий етап держвипробувань передбачає перевірку літака з новими авіаційними засобами ураження та захисту. Великий обсяг перевірок обумовлений великою кількістю нових систем і устаткування, що використано на Су-35С.

Раніше в ході льотних випробувань Су-35С зміг досягти у землі швидкості в 1,4 тисячі кілометрів на годину, а на висоті – 2,5 тисячі кілометрів на годину. Гранична висота польоту літака склала 19 тисяч метрів, а дальність виявлення цілей в режимі “повітря-повітря” – більше 400 кілометрів. Дальність польоту Су-35С становить 3,4 тисячі кілометрів, а бойовий радіус – 1,6 тисячі кілометрів. Літак озброєний 30-міліметровою гарматою і оснащений 12 точками підвіски для ракет і бомб загальною масою до восьми тонн.

В кінці грудня 2012 року Міністерство оборони Росії отримало перші шість серійних винищувачів Су-35С, які, як очікується, прибудуть до місця дислокації в найближчі кілька днів. Згідно державним оборонним замовленням, у 2013 році “Сухий” повинен передати Міноборони 12 винищувачів Су-35С. У рамках контракту від 2009 року військові до 2015 року повинні отримати 48 нових літаків. У 2015 році планується укласти контракт ще на 48 Су-35С.

16.01.13. Міноборони РФ відмовилося відновлювати виробництво “Русланів”

Міністерство оборони Росії визначило номенклатуру замовлень для військово-транспортної авіації. Згідно з прийнятим рішенням, відновлення виробництва транспортників Ан-124-300 “Руслан” було визнано недоцільним. Тим не менш, роботи по вже наявним літакам будуть проводитися.

Зокрема, Ульяновське підприємство “Авіастар” до кінця 2014 року буде займатися ремонтом “Русланів”, що стоять на озброєнні Росії, а потім – модернізацією цих літаків до версії Ан-124-150М. У 2010 році Міністерство оборони Росії підтримало відновлення виробництва “Русланів”, включивши закупівлю таких літаків в держпрограму озброєнь на 2011-2020 роки. З чим пов’язана зміна рішення, поки невідомо.

У Росії виробництво “Русланів” було зупинено в середині 1990-х років після того, як військове відомство визнало його недоцільним. Пізніше все ж було прийнято рішення повернутися до будівництва таких літаків в Росії. Об’єднана авіабудівна корпорація заявляла, що для відновлення виробництва необхідний замовлення щонайменше на 40 Ан-124. У цьому випадку випуск буде беззбитковим.
В кінці 2009 року Дмитро Медведєв, який займав тоді пост президента Росії, доручив уряду передбачити закупівлю 20 “Русланів” для військових. Відповідальним за виконання доручення був призначений тодішній прем’єр-міністр Володимир Путін, а термін виконання – 1 червня 2010 року. Вартість покупки оцінювалася в чотири мільярди доларів.

Між тим, в кінці грудня 2012 нараді, Міністерство оборони  Росії прийняло рішення про закупівлю і інших військово-транспортних літаків. Зокрема, був залишений в силі контракт на поставку військовим 39 транспортних літаків Ил-476 (Ил-76МД-90А) на 140 мільярдів рублів.

Крім того, військове відомство оголосило про необхідність створення легкого транспортного літака, однак запропонувало ОАК не переходити до негайного відновлення проекту Ил-112,  а замість цього доопрацювати свою пропозицію. За оцінкою Міноборони, потреба військових в літаках типу Ил-112 становить 55 одиниць, ФСБ – 26 одиниць, МВС – десять одиниць і Роскосмоса – десять одиниць.
Міністерство оборони також не відкинуло проект по створенню вантажного варіанта пасажирського Ан-140; військово-транспортна версія такого літака отримає індекс Ан-140Т. І нарешті, рішення про закупівлю нових українських транспортників Ан-70 буде прийнято після завершення випробувань. При цьому російське Міноборони профінансує тільки добудову другого льотного зразка Ан-70 і його випробування.

У серпні 2011 року повідомлялося, що Міністерство оборони Росії до 2020 року придбає щонайменше сто різних військово-транспортних літаків для оновлення парку Військово-транспортної авіації ВПС Росії. Зокрема, мова йшла про Ил-112, Ил-476, модернізованих Ил-76МД, Ан-124 і Ан-70.

16.01.13. Контртерористичну діяльність Су-34 оцінили на п’ятірку

Головкомат Військово-повітряних сил (ВПС) Росії і командування Південним військовим округом (ПдВО) підвели перші, поки неофіційні підсумки бойового застосування новітнього фронтового бомбардувальника Су-34 проти бойовиків в Дагестані та Інгушетії. Су-34 зарекомендував себе цілком ефективним ударним літаком.

З осені 2012 року ці бомбардувальники завдали кілька ударів по місцях базування незаконних бандформувань. Атаки зроблені високоточною зброєю, всі цілі уражені. Поки , не деталізуючи аспекти бойового застосування Су-34, не назвавши навіть марку зброї, використаної на Кавказі , уточнено, що в важкодоступній гірничо-лісистій місцевості з різними погодними умовами літак був «однаково непоганий».

Хоча в цілому до літака у авіаторів серйозні претензії, за відсутності у супротивника сучасних засобів ППО новий російський бомбардувальник проявляє свої кращі риси. Він має інфрачервоний пеленгатор, сполучений з лазерним далекоміром-цілевказівником і телевізійною камерою, а також кориговані бомби і ракети. Іншими словами, прицільний комплекс дозволяє накрити з точністю до сантиметрів будь виявлені цілі.

«Ми переконалися, що Су-34 з гарантією знищує найзахищений і замаскований об’єкт. Він є всепогодним і від часу доби, хмарності, вітру, опадів над ціллю не залежить», – говорить один з офіцерів ПдВО.

Новий бомбардувальник поступово замінює колишню «робочу конячку» ВПС на Кавказі – штурмовик Су-25 на прізвисько «Грач». Хоча «Граки» з 1994 року заробили чудову репутацію в авіації і наземних військах, їх час минув. Навіть у сучасній модифікації СМ Су-25 озброєний некерованими ракетами та вільно падаючими бомбами. У гірсько-лісистій місцевості удар «нерозумними» бомбами і ракетами мало ефективний проти бойовиків, але серйозно порушує екологію регіону і реноме ВПС.

«У гірських умовах Кавказу, атакам  некерованим зброєю потрібна снайперська влучність, а це дано не кожному хорошому пілотові, а тільки видатному», – підкреслив офіцер ПдВО.

Незалежний військовий експерт, один з авторів книги «Нова армія Росії» Антон Лавров вважає виправданим використання Су-34 на Північному Кавказі. «На відміну від Су-25 він несе велику номенклатуру високоточної зброї, працює вдень і вночі. Якщо Су-34 відправили в бій, значить, вони досягли прийнятного ступеня готовності. Сподіваюся, це поставить крапку в епопеї з прийняттям на озброєння Су-34 і літак стане по-справжньому бойовою машиною. Але в майбутньому краще, щоб на ціль бомбардувальники наводили безпілотними», – вважає експерт.

Проект Су-34 почався ще в 1980-х роках. Прототип зробив політ в 1990 році, а в 2006-му завершилися держвипробування, і перші серійні Су-34 надійшли у ВПС.

До 2020 року вони повністю замінять Су-24. За планами Міноборони їх повинно бути 124 штуки.

17.01.13. ВПС Росії озброїлися новою ракетою

ВПС Росії в кінці грудня 2012 прийняли на озброєння нову ракету Х-38 класу “повітря-земля” ближнього радіусу дії, призначену для бойових літаків МиГ-29, МиГ-35, Су-27, Су-30, Су-34, Су -35С і Т-50. Випробування ракети проводилися протягом 2012 року, а в 2013 році повинні розпочатися серійні поставки боєприпасів.

Ракета Х-38 розроблена корпорацією “Тактичне ракетне озброєння”. Вона може оснащуватися різними головками самонаведення (радіолокаційними, інфрачервоними і лазерними) і бойовими частинами і має складані крила, завдяки чому може бути розміщена у внутрішніх відсіках озброєння. Одна з версій ракети отримає систему наведення по ГЛОНАСС. Раніше в арсеналі ВПС Росії коректованими по ГЛОНАСС були тільки бомби КАБ-Е.

Х-38 в залежності від модифікації може комплектуватися осколково-фугасною, проникаючою або касетною бойовими частинами. Термін служби Х-38 становить десять років. Від попередніх версій ракет Х-25 і Х-29 новий боєприпас відрізняється підвищеним ресурсом з нальоту під носієм, зльоту і посадки та напрацюванню апаратури на відмову. Довжина ракети складає 4,2 метра, а діаметр – 0,31 метра. Х-38 здатна розвивати швидкість до 2,2 числа Маха.

17.01.13.  США вдосконалили багатотонні бомби

Американський авіабудівний концерн Boeing удосконалив багатотонні протибункерні бомби MOP, збільшивши їх вражаючу дію. На розробку поліпшень для нової бомби пішло 82 мільйони доларів. У числі удосконалень – змінена конструкція стабілізаторів, а також установка другого підривника для кращого пробивання укріплень.

За словами директора Управління експлуатаційних випробувань і оцінки (OT & E) Пентагону Майкла Гілмора (Michael Gilmore), були проведені випробування п’яти модифікованих бомб, скидання яких здійснювався з бомбардувальника B-2 Spirit на полігоні Уайт-Сендз. Крім того, дві бомби були випробувані на землі. В даний час B-2 є єдиними носіями MOP.

ПС США прийняли протибункерні бомби MOP на озброєння в листопаді 2011 року, привласнивши їм позначення GBU-57. Незабаром після цього Пентагон оголосив, що потужності бомб недостатньо для ураження укріплених підземних об’єктів на території Ірану, і ПС США приступили до вдосконалення GBU-57.

Бомба MOP розроблена спеціально для ураження підземних укріплень на території Ірану і Північної Кореї, які можуть бути використані для приховування ядерних розробок. Boeing займався створенням GBU-57 з 2007 року. Загальна вартість програми розробки склала близько 400 мільйонів доларів з урахуванням коштів, витрачених на доопрацювання боєприпасів.

Довжина GBU-57 складає близько шести метрів, а маса – 13,6 тонни. Боєприпас є коректованим, а його прицілювання здійснюється за координатами GPS. Базова версія MOP була здатна пробивати 60,9 метра армованого бетону, перш ніж вибухнути. Які параметри заглиблення бомби після вдосконалення, поки невідомо. MOP оснащується бойовою частиною масою близько 2,5 тонни.

17.01.13. Казахстан отримав перші транспортники C-295

Європейський авіабудівний концерн Airbus передав міністерству оборони Казахстану перші два військово-транспортні літаки CASA C-295. Вперше за 20-річну історію суверенної Казахстану авіаційний парк казахстанських ВПС поповнюється літаками нового покоління. Поставка транспортників була здійснена на два місяці раніше терміну. Загалом, казахстанські військові повинні отримати вісім літаків C-295. Останні транспортники будуть передані Казахстану до кінця 2018 року.

Міністерство оборони Казахстану купило вісім транспортників C-295 в лютому 2012 року. Сума угоди не розкривалася; каталожна вартість куплених літаків становить 320 мільйонів доларів. Казахстан має намір використовувати літаки для транспортування військових і озброєння у віддалені райони країни.  Результатом оновлення авіаційного парку стане підвищення аеротранспортабельних можливостей військової авіації, здатної виконувати перекидання військ, озброєння і військової техніки на будь-який стратегічний напрямок без проміжних посадок для дозаправки паливом.

Можливості С-295 – на сьогоднішній день одного з найкращих у світі літаків – дали йому перевагу серед альтернативних пропозицій. Цей літак успішно експлуатується у військово-повітряних силах 15 держав, в числі яких такі країни, як Іспанія, Франція, Фінляндія та інші. Казахстан став першою державою-замовником цього літака в регіоні СНД.

Літаки одного модельного ряду європейського авіаційного концерну забезпечать зменшення витрат на їх експлуатацію і перенавчання льотного і технічного складу.

Транспортник C-295 може розвивати швидкість до 580 кілометрів на годину і здійснювати польоти на відстань до 1,3 тисячі кілометрів при повному завантаженні. Вантажопідйомність літака становить 9,3 тонни. C-295 призначений для транспортування 71 бійця.

18.01.13. Фінляндія озброїлася новим радаром

Компанія ThalesRaytheonSystems (TRS) завершила приймально-здавальні випробування мобільної протиповітряної радіолокаційної станції Ground Master 403 (GM 403) для ПС Фінляндії. Церемонія пройшла на авіабазі в Тіккакоскі 15 січня.

Поставлений у ПС Фінляндії радар став першим з дюжини, замовленої в червні 2009 року. Їх вартість склала близько 171 мільйона євро. Ще два радара GM 403 (приблизно за 29 мільйонів євро) у TRS в рамках того ж контракту купила Естонія.

Другий радар GM 403 Фінляндія, як очікується, отримає в найближчі місяці. Зараз РЛС проходить випробування. Третій радар також скоро привезуть до Фінляндії.

РЛС GM 403 відноситься до сімейства Ground Master 400 S-діапазону (від 2 до 4 гігагерц) середнього радіусу дії (близько 470 кілометрів). Стаціонарна версія радара – GM 406 – має трохи більший радіус дії.
На озброєнні ПС Фінляндії GM 403 замінять застарілі радари KEVA-2010, які використовуються з середини 1970-х років. Зараз у Фінляндії 18 таких РЛС, і їх планується вивести з експлуатації приблизно в 2015 році.

У листопаді 2008 року повідомлялося, що на покупку нових радарів Фінляндію штовхнули випадки порушення російськими літаками повітряного кордону країни.

18.01.13. Військові ЦВО РФ повернули собі погони на плечі

Військовослужбовці Центрального військового округу повернули погони на польовій формі з грудей і рукавів на плечі. Про це заявив помічник командувача військами ЦВО полковник Ярослав Рощупкин. За його словами, на польовій формі нового зразка, яка поки не надійшла у війська, погони вже будуть знаходитися на плечах.

Найближчим часом всі військовослужбовці всіх округів повинні будуть перенести погони на плечі. Телеграми з розпорядженням про переміщення погонів від імені заступника міністра оборони Росії генерала армії Дмитра Булгакова вже розіслані у всі військові округи. Зміни в правила носіння військової форми та знаків розрізнення вже внесені.

Російські військові відмовилися від традиційного розташування погонів на плечах у 2010 році, коли була введена нова польова форма. Однак у листопаді 2012 року Міністерство оборони Росії вирішило знову кріпити погони на плечах польової форми. Розташування погонів на грудях і рукавах, за оцінкою відомства, себе не виправдало.

Раніше Булгаков заявив, що в 2013 році Міністерство оборони має намір придбати не менше 70 тисяч комплектів нової військової форми з традиційним розташуванням погонів. У новий комплект форми входять 19 предметів. Сама форма багатошарова і виконана з тканин, на 65 відсотків складаються з бавовни і на 35 відсотків – з синтетики. Вартість комплекту складає 35 тисяч рублів.

Новий комплект форми буде однаковий для солдатів, офіцерів і генералів. До складу комплекту увійдуть костюм, кілька курток, жилет, шапка, берет, балаклава, літні, демісезонні і зимові черевики, рукавиці та рукавички. Одними з важливих нововведень у формі стане заміна шкіряного ременя на синтетичний і відсутність необхідності пришивати підкомірці.

У грудні 2012 року заступник начальника речового управління департаменту ресурсного забезпечення Міністерства оборони Росії полковник Михайло Чечоткін розповів, що Збройні сили повністю перейдуть на нову форму в 2014 році.

18.01.13. Швеція зважилася на покупку 60 винищувачів Gripen

Збройні сили Швеції куплять 60 винищувачів JAS 39 Gripen нового покоління. Перші літаки надійдуть у війська в 2018 році. Завершити поставку винищувачів планується приблизно до 2027 року.
На початку грудня 2012 повідомлялося, що шведський парламент більшістю голосів схвалив покупку нових винищувачів у компанії Saab. Тоді для Збройних сил планувалося купити від 40 до 60 літаків.
Бюджет програми Gripen NG оцінювався в 90 мільярдів шведських крон (14 мільярдів доларів). У цю суму також входили витрати на експлуатацію та обслуговування літаків до 2042 року.

В даний час на озброєнні ПС Швеції перебуває 180 винищувачів JAS 39 Gripen версій А/C (одномісних) і B/D (двомісних). Нові літаки, імовірно, отримають індекси E (для одномісних) і F (для двомісних).
Раніше повідомлялося про плани Швейцарії купити 22 шведських винищувача. При цьому літаки можуть обійтися замовнику в 1,82 мільярда євро, що на 44 відсотки дешевше первинних розцінок компанії Saab.

Загалом Saab розраховувала продати 300 винищувачів JAS 39 Gripen за 10 років.

19.01.13. ПС США отримали останній двигун для винищувача F-22

Pratt & Whitney 17 січня 2013 передала ПС США 507-й  і останній двигун  F119-PW-100 для винищувача F-22 Raptor. За словами президента підрозділу  військових двигунів Pratt & Whitney Беннета Кросуелла (Bennet Crosswell), в найближчі 30-40 років компанія буде займатися технічним обслуговуванням і ремонтом вже поставлених силових установок.

Незважаючи на те, що військові отримали останній двигун, Pratt & Whitney буде займатися виробництвом запчастин для F119. Контракт на поставку додаткової партії силових установок для F-22 ПС США уклали в кінці 2011 року. За умовами угоди, Pratt & Whitney повинна була передати на військові склади 39 силових установок; велика частина поставок була здійснена в 2012 році.

У травні 2012 року ВПС США отримали останній 187-й серійний винищувач F-22. До 2017 року міністерство оборони США має намір витратити більше 11 мільярдів доларів на модернізацію наявного парку винищувачів Raptor. Постачання першого такого літака була здійснена в 1997 році.
Незважаючи на завершення поставок винищувачів і двигунів до них, виробничі лінії  F-22 і F119 не будуть демонтовані. Незначна їх частина буде використовуватися для виробництва запчастин, а інші виробничі потужності будуть законсервовані на випадок, якщо уряд США вирішить відновити випуск F-22.

У загальній складності США витратили на програму розробки і виробництва винищувачів F-22 близько 75 мільярдів доларів. У цю суму входить і закупівля двигунів. Спочатку на озброєння планувалося прийняти 750 літаків цього типу, проте в 1996 році обсяг закупівлі був скорочений до 648 одиниць, а в 2009-му – до 187 одиниць. F-22 є найдорощим серійним винищувачем у світі.

19.01.13. Штат Головкомата ВПС Росії збільшать у два рази

Міністр оборони Росії Сергій Шойгу вирішив збільшити в два рази штат Головного командування ВПС Росії. Про це заявив представник Міністерства оборони Росії по ВПС підполковник Володимир Дерябін. За його словами, у складі командування також буде відновлений “ряд органів управління, функції яких спрямовані на підвищення якості виконання завдань за призначенням”.

Чисельність Головкомата ВПС Росії була скорочена в два рази з 112 до 56 осіб у 2012 році в рамках реформи Збройних сил. Таке рішення було прийнято колишнім міністром оборони Росії Анатолієм Сердюковим. Тоді російське військове відомство порахувало, що Головкомат і командування видів і родів військ надлишкові і передало частину їх функцій військовим округам. В середині січня 2013 стало відомо, що Головкомат отримають назад скорочені в ході реформи посади і повноваження.

В кінці грудня 2012 Шойгу прийняв рішення повернути льотні навчальні центри в підпорядкування Головкомата ВПС. При Сердюкові ці центри планувалося передати під контроль департаменту освіти Міністерства оборони Росії. Мова йшла про 4-й Липецький  центр підготовки авіаційного персоналу і проведення військових випробувань. Рішення Сердюкова викликало невдоволення військових, які не хотіли в питаннях бойової підготовки підкорятися цивільним фахівцям департаменту освіти.

20.01.13  Пілот сирійських ВПС дезертирував і розбомбив урядові бази

Пілот отримав спочатку наказ розбомбити житловий район Готта, на схід від Дамаска, але відмовився його виконати. Замість цього він скинув бомби на бази сирійських військ у передмісті Дамаска.
Пілот сирійських ВПС дезертирував під час бойового вильоту на винищувачі-бомбардувальнику МиГ. Місцезнаходження пілота і його літака невідомо.

Сирійські ВПС продовжують бомбити території, що знаходяться під контролем повстанців. Так, авіаудар, нанесений на південь від Дамаска, призвів до загибелі десяти мирних жителів, серед яких – шестеро дітей, повідомила Сирійська наглядова рада з прав людини, що базується в Лондоні.
Нагадаємо, конфлікт між владою та озброєною опозицією в Сирії не припиняється з березня 2011 року. За отриманими ООН зведеними даними, за цей час там загинули близько 60 тисяч чоловік.

20.01.13. Асад застосував хімічну зброю проти повстанців

В минулому місяці сирійські урядові війська в ході боїв в Хомсі застосували проти повстанців хімічну зброю.

Про це повідомило французьке видання Le Monde. Видання посилається на джерела в західних спецслужбах. За наявною інформацією, урядові війська застосували хімічну зброю несмертельної властивості, однак кілька людей в результаті атаки померли. Як зазначає Le Monde, про застосування такої зброї свідчать очевидці і лікарі.

При цьому сірійські власті категорично спростували цю інформацію, зазначивши, що якщо вони і розташовують хімічною зброєю, то не збираються застосовувати його проти співвітчизників.
25 грудня сирійські повстанці заявили, що уряд країни вже 18 раз застосовувало бойові отруйні речовини проти населення країни.

F-22 F-35 JAS 39 Gripen ВПС Казахстану Гіперзвукові ракети Закупівлі Ил-112 Іл-38 Казахстан ПС Туреччини Світ США Туреччина Швеція