fbpx
Індія отримала п’ятий підводний човен Vagir типу Scorpene

Індія отримала п’ятий підводний човен Vagir типу Scorpene

Naval Group ВМС Індії Індія Підводні човни Флот

Малопомітний підводний човен Vagir типу Scorpene прийняли до складу ВМС Індії на морській верфі в Мумбаї. Церемонія відбулась у присутності начальника штабу ВМС адмірала Харі Кумара.

Про це повідомляє видання Naval News.

Це вже п’ятий підводний човен типу Scorpene. Він приєднався до флоту ВМС Індії в рамках програми P-75. За нею у 2005 році було замовлено шість одиниць цього типу.

Вони будуються на верфі Mazagon Dock Limited у Мумбаї за підтримки корпорації Naval Group – розробника цих підводних човнів.

Чотири підводні човни: Kalvari, Khanderi,  Karanj та Vela вже прийняті до складу ВМС Індії. Триває оснащення шостого і останнього підводного човна під назвою Vagsheer. Його спустили на воду у квітні 2022 року, а цього року планують розпочати морські випробування. Судно передадуть ВМС Індії в березні 2024 року. 

Підводний човен типу Scorpène

Підводні човни типу Scorpène — це клас дизель-електричних ударних підводних човнів, розроблених французькою корпорацією Naval Group для експортного ринку. Човни оснащені дизельним двигуном і додатковою повітронезалежною енергетичною установкою (AIP).

На сьогодні 14 підводних човнів Scorpène вже перебувають в експлуатації або будуються. По два судна матимуть ВМС Чилі та ВМС Малайзії. Чотири – ВМС Бразилії, найбільший флот матиме Індія – шість одиниць.

Конструкція підводного човна Vagir типу Scorpene адаптована до конкретних вимог індійського флоту.

Завдяки специфічній формі корпусу вдалося знизити шум човна в умовах руху, а також його гідродинамічний опір. Також для зниження шуму використовують еластичні підкладки під обладнанням.

Scorpène – однокорпусний човен. Легка надбудова із композиційних матеріалів закриває міцний корпус зверху та в носовій частині. Зовнішні поверхні корпусу покриті панелями звукоізолюючого матеріалу. Хвостове оперення має хрестоподібну форму. Нижній вертикальний стабілізатор для зручності залягання на дно має меншу висоту, ніж верхній.

Міцний корпус діаметром 6,2 метра виконаний із сталі марки 80 HLES, здатної витримувати тиск на глибині 350 м. Усередині корпус розділений на два відсіки. У носовому відсіку човна розміщені торпедні апарати й житлові приміщення, а також центральний пост, у кормовому – в основному елементи енергетичної установки.

Довжина корпусу підводного човна становить 67,6 м, максимальна ширина — 8 м, осадка в надводному положенні — 6,2 м. Водотоннажність підводного човна становить 1580 тонн у надводному положенні і 1740 тонн — у підводному положенні.

Завдяки високому ступеню автоматизації чисельність екіпажу підводного човна вдалося скоротити до 31 особи. Це 6 офіцерів та 25 старшин і матросів. Також є шість додаткових місць з відкидними ліжками — для кадетів або командос.

Для повсякденного управління субмариною достатньо вахти із дев’яти осіб. Наявні запаси забезпечують човну автономність до 70 діб.

Озброєння включає шість носових торпедних апаратів калібру 533-мм, конструкція яких відповідає стандарту STANAG 4405. Вогонь з них ведеться самовиходом або пневматичним способом – залежно від типу зброї. Сама ж зброя може бути дуже різноманітною, і визначається конкретним замовником. Боєкомплект торпед становить 18 одиниць.

Naval Group ВМС Індії Індія Підводні човни Флот