fbpx
Ведений БПЛА XQ-58A не зміг приєднатися до винищувача

Ведений БПЛА XQ-58A не зміг приєднатися до винищувача

Northrop Grumman Авіабудування Авіація БпА (Безпілотні апарати) ПС США США

Повітряні сили США провели випробування шлюзу gatewayOne, що має дозволити винищувачам п’ятого покоління і безпілотним веденим обмінюватися даними.

Про це повідомляє видання Flightglobal.

Як повідомлено, під час випробувань з використанням шлюзу обмін даними проводився між винищувачами F-22 Raptor і F-35 Lightning II, а також безпілотним веденим XQ-58A Valkyrie.

Різнотипні бойові літаки, які стоять на озброєнні ПС США сьогодні, можуть обмінюватися один з одним інформацією, проте такий обмін вкрай обмежений.

Зокрема, бойові літаки не здатні передавати один одному повний обсяг даних цілевказання.

F-35A, XQ-58A і F-22 в строю під час випробувань gatewayOne

Причиною цього є часткова сумісність систем зв’язку, розроблених для винищувачів в різні роки.

Мережевий шлюз gatewayOne, що розробляється американською компанією Northrop Grumman з травня 2020 року, покликаний розв’язувати цю проблему.

Нова система повинна забезпечувати точну конвертацію даних, що передаються в різних форматах, щоб бойові літаки могли обмінюватися інформацією без втрати її частин.

Крім того, шлюз повинен дозволяти отримувати розвідувальні дані з супутників.

Льотні випробування gatewayOne відбулися 9 грудня 2020 року на армійському полігоні в Аризоні.

Безпілотний ведений XQ-58A

Перевірки визнані частково успішними: винищувачі F-22 і F-35 успішно обмінювалися інформацією в повному обсязі, проте безпілотний ведений XQ-58A до шлюзу приєднатися не зміг.

За даними американських військових, під час випробувань були проведені 9 із запланованих 18 тестів.

Нагадаємо, військові США уклали з компаніями Boeing, General Atomics і Kratos контракти проведення льотних випробувань прототипів безпілотних ведених Skyborg.

Northrop Grumman Авіабудування Авіація БпА (Безпілотні апарати) ПС США США