fbpx

ВМФ США продемонстрував концепцію «есмінця майбутнього» DDG (X)

Есмінці Есмінці Arleigh Burke Світ Суднобудування США Флот Фрегати

Військово-морський флот США не зупинить стрімкий розвиток свого надводного флоту на будівництві есмінців класу «Arleigh Burke» у варіанті «Flight III» та випробуванні кораблів класу «Zumwalt».

Можливо, вже у найближчий час їх доповнить перспективний есмінець проєкту DDG (X).

За повідомленням авторитетної в США військової асоціації USNI, майбутній американський есмінець повинен бути озброєний гіперзвуковими ракетами та лазерною зброєю, що перевершуватиме за своєю потужністю наявні зразки у десять разів.

У свою чергу, корабель оснастять вже існуючими та перевіреними технологічними рішеннями, як то інтегрована система живлення, розробленої під «Zumwalt», бойова радіолокаційна система AMDR AN/SPY-6 і система керування озброєнням AEGIS Baseline 10, «позичені» в останньої версії «Arleigh Burke».

За планами військового керівництва, проєкт DDG (X) розробляється у першу чергу під використання потужної енергетичної зброї спрямованої дії, котра вимагатиме встановлення високоточних і потужних сенсорів.

«Здібності, які нам знадобляться у 21 столітті, щоб продовжувати боротися з загрозою, — це покращення можливостей сенсорів спрямованої енергетичної зброї, котра насправді вимагає використання великої кількості енергії, підвищеної живучості і доступності до живлення», — сказала заступниця менеджера програми Кетрін Коннеллі. «Ми розуміємо всю небезпеку теперішніх та майбутніх загроз, а саме тому «Flight III»  слугуватиме до 2060-х років. Ми з боку ВМС продовжимо розвиток наших бойових та інших можливостей задля знешкодження всіх небезпек. Для цього нам знадобиться платформа, яка зможе вмістити нові технологічні рішення».

Системи та озброєння майбутнього есмінця DDG (X). Фото: USNI news

Теоретично, на новий есмінець може бути встановлена лазерна установка потужністю 600 КВт, котра зможе перехоплювати крилаті ракети. Розмір сенсорів системи AN/SPY-6 можуть збільшити з 14 до 18 футів, що підвищить їх чутливість у виявленні цілей. Енергетичну зброю доповнять 32 вертикальні пускові установки Mk-41 під крилаті ракети «Tomahawk», які згодом будуть замінені на 12 пускових під новітні гіперзвукові зразки.

Тести AGM-183A ARRW на B-52H. Серпень 2020. Фото: ПС США

Головна енергетична установка складатиметься з двох газотурбінних двигунів Rolls-Royce MT30, кожен потужністю 35.4 МВт (47.500 к. с.), та двох турбінних генераторів Rolls-Royce RR4500 по 3.8 МВт. Загалом, корабель зможе виробляти до 78 МВт електричної енергії, що цілком вистачить для забезпечення потреб невеликого містечка.

Серед вимог, проєкт DDG (X) повинен долати на 50% більше відстані, ніж попередники, проводити в 120 разів більше часу на стоянці, при цьому витрачати на 25%  менше пального. У цей час, коли «Arleigh Bukre» розроблявся суто під виконання завдань в тропічних кліматичних умовах, системи DDG (X) будуть інтегровані і під арктичний клімат.

Новітні рішення та системи потребують проєктування суто нового корпусу:

«Коли ми оновили «Flight III»… ми врахували термін служби цієї платформи. Увесь простір, вага та потужність вже розподілені. На цьому кораблі недостатньо місця, щоб розмістити нові бойові системи, які потребують більшої потужності або більшої площі всередині корабля», — сказала Коннеллі.

«Корабель отримає нову форму корпусу та інтегровану систему живлення. Ми будемо використовувати перевірену бойову систему з корабля «Flight III», тому ми проєктуємо корабель із запасом на модернізацію, щоб задовольнити потреби Військово-морських сил».

Якщо звернути свою увагу на дизайн корпусу корабля, то можемо помітити, що частина конструктивних рішень перейде не від «Зумвальта», а від «Берка», як то випукла носова частина. Щодо конкретних розмірів, як і ціни програми, наразі інформації нема. Орієнтована вартість одного корпуса становитиме 1 мільярд доларів, враховуючи паралельний розвиток програми «Arleigh Burke Flight III» та новітнього фрегату класу «Constellation» (FFG-62). Будівництво першого корпусу заплановане на 2028 рік.

«Наша ключова ціль — це завчасне залучення промисловості, котра зможе допомогти нам покращити наші дизайнерські рішення, наш процес проєктування. І завдяки цьому ми зможемо… створити платформу, яка буде як продуктивною, так і доступною в майбутньому. Отже, промисловість буде частиною цього простору для прийняття рішень, коли ми будемо рухатися через процес проєктування», — сказала Коннеллі.

Есмінці Есмінці Arleigh Burke Світ Суднобудування США Флот Фрегати