fbpx
Прототип турецького винищувача TF-X розпочав наземні випробування

Прототип турецького винищувача TF-X розпочав наземні випробування

Turkish Aerospace Industry (TAI) TUSAŞ Авіабудування Авіація Азія Винищувач MMU (TF-X) ОПК Світ Сусіди Туреччина

У Туреччині розпочалися наземні випробування першого прототипа турецького винищувача 5-го покоління MMU (Milli Muharip Ucak) він же TF-X.

Про це повідомляє SavunmaSanayiST.com.

Перша пробіжка літака по злітно-посадковій смузі відбулася у четвер, 16 березня.

Прототип турецького національного винищувача запустив власні двигуни і певний час рухався злітною смугою за рахунок тяги реактивних двигунів, тому успішно пройшов перший тест наземних випробувань.

Дата першого польоту наразі невідома, але очікується, що політ першого прототипа відбудеться вже цього року після успішного завершення наземних випробувань.

Перший прототип турецького винищувача MMU (Milli Muharip Ucak) він же TF-X. Листопад 2022. Туреччина. Фото: Міноборони Туреччини

У Туреччині перший прототип винищувача TF-X представили у листопаді 2022 року. Демонстрація відбулася на складальній лінії турецької компанії Turkish Aerospace Industry (TAI). Управління оборонної промисловості Туреччини реалізує цей проєкт для перспективної заміни винищувачів F-16.

У 2021 році керівник TUSAŞ розказав, що спочатку на TF-X будуть використовуватися двигуни іноземного виробництва GE F110, але пізніше борти матимуть двигуни турецького виробництва – від компанії TRMotor.

Проте влітку 2022 року Управління оборонної промисловості Туреччини оголосило конкурс на розробку турбовентиляторного двигуна. Заявки на участь у конкурсі подали дві турецькі компанії: Tusas Engine Industries та TRMotor.

За словами голови Управління оборонної промисловості Туреччини Ісмаїла Деміра, створена турецькою Kale Group та британським виробником Rolls-Royce компанія TAEC також візьме участь у конкурсі. Проте зазначають, що двигун повинен вироблятися у Туреччині, права на інтелектуальну власність теж мають належати країні.

Перший прототип турецького винищувача MMU (Milli Muharip Ucak) він же TF-X. Листопад 2022. Туреччина. Фото: ЗМІ Туреччини

Розробку літака ведуть поетапно, тому важливі системи озброєння встановлять лише на пізніших прототипах. MMU (TF-X) буде багатоцільовим бойовим літаком 5-го покоління.

Виробництво 3 прототипів MMU Block планують завершити до кінця 2026 року та один прототип Block I – до 2029 року. Перші літаки TF-X належатимуть до покоління 4,5, оскільки низку відповідних технологій, щоб літак можна було зарахувати до 5-го покоління, доопрацюють згодом.

Перед турецькими розробниками поставлена мета створити літак, який матиме малу радіолокаційну помітність і високу маневреність. Він мусить мати сучасну оптично-електронну локаційну систему та бортову РЛС.

Turkish Aerospace Industry (TAI) TUSAŞ Авіабудування Авіація Азія Винищувач MMU (TF-X) ОПК Світ Сусіди Туреччина