fbpx
Турецький винищувач п’ятого покоління KAAN здійснив перший політ

Турецький винищувач п’ятого покоління KAAN здійснив перший політ

Turkish Aerospace Industry (TAI) Авіабудування Винищувач Винищувач MMU (TF-X) ОПК Туреччина

Перспективний турецький винищувач п’ятого покоління KAAN здійснив свій перший політ.

Про це повідомляє турецьке видання SavunmaSanayiST у своєму Х (ex-Twitter).

Політ виконувався у супроводженні винищувача F-16D Повітряних сил Туреччини. Випробування відбулися успішно, літак злетів, пролетів визначений маршрут та приземлився з використанням гальмівного парашута.

Офіційних коментарів влади Туреччини, Повітряних сил та компанії-розробниці Turkish Aerospace Industries щодо події поки що немає.

Нещодавно «Мілітарний» повідомляв, що Україна планує закуповувати турецькі винищувачі п’ятого покоління KAAN.

Також нагадаємо, що раніше повідомлялося, що Туреччина шукає партнерів для програми розробки винищувача через фінансові труднощі. Це могло б зменшити фінансовий тягар програми. Враховуючи українсько-турецьку співпрацю в оборонній сфері, залучення українських підприємств до програми розробки KAAN є цілком імовірним.

KAAN

Розробку літака здійснюють поетапно, тому важливі системи озброєння встановлять лише на пізніших прототипах. Винищувач, який раніше був відомий як MMU (Milli Muharip Ucak), або ж TF-X, отримав офіційну назву KAAN першого травня 2023 року.

Перед турецькими розробниками поставлена мета створити бойовий літак, який матиме малу радіолокаційну помітність і високу маневреність. Він матиме сучасну оптично-електронну локаційну систему та бортову РЛС. Виробництво трьох прототипів MMU Block планують завершити до кінця 2026 року та один прототип Block I – до 2029 року.

Процес виробництва першого прототипу нового турецького винищувача показали у листопаді 2022 року. Сталося це на складальній лінії турецької компанії Turkish Aerospace Industry (TAI). Управління оборонної промисловості Туреччини реалізує цей проєкт для перспективної заміни винищувачів F-16.

Наземні випробування прототипу KAAN розпочалися у березні 2023 року. Перша пробіжка літака злітно-посадковою смугою відбулася 16 березня. Літак завівся і певний час рухався за рахунок тяги реактивних двигунів, тому успішно пройшов перший тест наземних випробувань.

У 2021 році керівник TUSAŞ розповів, що спочатку на TF-X використовуватимуть двигуни іноземного виробництва GE F110, але пізніше – турецького виробництва від компанії TRMotor.

Однак улітку 2022 року Управління оборонної промисловості Туреччини оголосило конкурс на розробку турбовентиляторного двигуна. Заявки на участь у конкурсі подали дві турецькі компанії: Tusas Engine Industries та TRMotor.

У липні 2023 року стало відомо, що Азербайджан і Туреччина домовились про співпрацю у розробці винищувача нового покоління.

У вересні у Великій Британії вперше відбулися випробування катапультного крісла Martin Baker до турецького бойового літака KAAN.

Turkish Aerospace Industry (TAI) Авіабудування Винищувач Винищувач MMU (TF-X) ОПК Туреччина