fbpx
Якою має бути українська БРМ. Частина 1
Сергій Березуцький Сергій Березуцький Інженер бронетанкової галузі України. Аналітик компанії Science Technology Ukraine - Сайнс Технолоджі Україна

Останні публікації автора

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Польський легкий танк LC-08

Польський легкий танк LC-08

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64Е – танк, який «не злетів»

Т-64Е – танк, який «не злетів»

Leopard 2PL: польська точка зору на «німця»

Leopard 2PL: польська точка зору на «німця»

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Бронетехніка ЗСУ ОПК Україна

Також читайте та обговорюйте цей матеріал на сторінці Science Technology Ukraine – Сайнс Технолоджі Україна у Facebook.

Давно вже назрів тезис, що на війні на Донбасі ми «доїдаємо» радянську бронетехніку, яка залишилася у спадок від СРСР. Так, ми стали випускати дрібними серіями БТР, і теоретично, якщо не брати до уваги економічну складову – могли б випускати основні бойові танки.

Втім, існує низка цільових ніш в царині бронетехніки, які навіть теоретично не можуть бути заповнені машинами, створеними на базі ОБТ або БТР, але які можуть при цьому випускатися українською промисловістю.

Саме про одну із таких ніш йдеться у даній статті, а саме: про розвідувальні машини.

На часі ми продовжуємо використовувати як «штатні» БРМ-1К ще радянського випуску, так і численну низку «саморобних» варіантів, що базуються на різноманітних шасі – від джипів до МТ-ЛБ. Якою має бути сучасна українська БРМ, з урахуванням існуючого потенціалу?

Поділюсь своїми міркуваннями та запрошую до дискусії.

Перше питання: машина має бути колісною або гусеничною? З одного боку, колісна ходова частина безшумна, більш економна з точки зору витрат палива, більш проста в обслуговуванні та ремонті. З іншого боку, там де багато та влучно стріляють, колісні бойові машини довго не живуть, та ж Сирія є досить наявним прикладом. При простріленій шині підкачка дозволяє вибратись з-під вогню та дочапати до місця, де шину можна замінити або залатати. Про продовження виконання бойового завдання, на кшталт рейда по тилам супротивника, в цьому випадку годі й казати. Тож при всій повазі до ХКБМ, БТР-4 в якості бази для БРМ підходить мало, ще одна його вада – низька плавучість, навіть у спокійній воді «четвірка» занурюється по підбаштовий лист.

З урахуванням того, що в ході низки модернізацій бойові машини невпинно «набирають вагу», нескладно спрогнозувати, що досить швидко БРМ-4 втратить здатність до плаву, і ніякі додаткові поплавці не зможуть цьому запобігти. Можливість же долати водяні перепони для БРМ є набагато бажанішою, аніж для лінійної БМП або БТР.

Тож яке саме гусеничне шасі вибрати? З урахуванням того, що власної БМП ми і досі не маємо (низку паперових проектів до розрахунку поки не беремо), треба брати до уваги інші бойові машини.

Безперечно, вкрай спокусливо було б розробити шасі «з нуля», але потрібно розуміти, що налагодити виробництво абсолютно нової машини – є надзвичайно довгою та вартісною задачею. «Вишенька на торті» – існуючій на часі військовій бюрократії притаманна просто-таки макабрична неповороткість, тож матеріальні витрати і терміни оформлення прийняття на озброєння нового зразка техніки ризикують зрівнятись з витратами та термінами на запуск виробництва.

Тому волею-неволею треба звертатись до того, що є у наявності. Вибір не сказати щоб завеликий – це або так звана 219-та ходова частина, притаманна ОБТ сімейства Т-80/Оплот, або «ходовка» сімейства МТ-ЛБ.

Гусеничне шасі танку Гусеничне шасі МТ-ЛБ

З одного боку, МТ-ЛБ є машиною, що плаває, тож її пустотілі герметичні катки не лише додають плавучості машині в цілому, але й у воді піднімаються догори, знижаючи навантаження на гусеницю. Недоліком цієї ходової частини є її надзвичайна «гучність»: МТ-ЛБ на повній швидкості чутно за пару кілометрів.

Танкова ходова частина (ХЧ) є майже безшумною, втім, досить важкою та вартістною.

Отже, напрошуються рішення застосовувати танкову ХЧ для важкої БРМ (якщо така буде створюватися), а ХЧ МТ-ЛБ для більш легкої, як варіант – пропрацювати варіанти з роликами, що підтримують верхню гілку гусениці.


Сподобався матеріал? Підтримай незалежний проект - одна кава - 30 гривень - дозволять нам працювати для Вас!


➡ Приват 5168 7422 0031 9014

➡ Моно: 4441 1144 4179 6255


Побачили не точність чи Вас є що доповнити по матеріалу? Напишіть нам: info@mil.in.ua

Підписуйтесь на наші соцмережі:
Facebook
Twitter
YouTube


Бронетехніка ЗСУ ОПК Україна

Останні публікації автора

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Польський легкий танк LC-08

Польський легкий танк LC-08

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64Е – танк, який «не злетів»

Т-64Е – танк, який «не злетів»

Leopard 2PL: польська точка зору на «німця»

Leopard 2PL: польська точка зору на «німця»