fbpx
Чи варто Україні створювати власний винищувач?
Андрій Харук Андрій Харук Військовий історик, доктор історичних наук, професор кафедри гуманітарних наук Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного

Останні публікації автора

Чи варто Україні створювати власний винищувач?

KAI KF-X Авіабудування Азія Винищувач Південна Корея (Республіка Корея) Світ

Коротка хронологія створення корейського винищувача KF-X – спеціально для тих, хто вважає, що Україна повинна створювати новий винищувач власними силами:

  • 2001 – заява про початок створення винищувача;
  • кінець 2015 – угода між корейською та індонезійською фірмами про спільну розробку;
  • кінець 2018 – затвердження ескізного проєкту;
  • кінець 2019 – захист технічного проєкту.
Макет винищувача KF-X. Фото: ЗМІ П.Кореї

Далі – дати прогнозні:

  • червень 2021 – викотка першого прототипу;
  • червень 2022 – перший політ
  • 2026 – завершення випробувань.

Вартість розробки літака і будівництва прототипів у 2015 р. оцінювалась в 6,9 мільярдів доларів [Ред.: для порівняння сусідня з Україною Польща купує 32 F-35 за 6,5 млрд доларів]. По 20% беруть на себе корейська й індонезійська фірми, решту – уряд Республіки Корея.

Це при тому, що Республіка Корея вже має успішний досвід створення надзвукового навчально-бойового літака Т-50 і не заморочується з новими двигунами – купила ліцензію на американські F414. А от практично все бортове обладнання, включаючи радар з АФАР – власне.

У квітні 2014 р. на симпозіумі з історії повітряних воєн в Стамбулі мав нагоду слухати виступ одного з корейських розробників цього літака, присвячений проблемам вибору компонування. Вони розглядали чи не десяток варіантів.

KAI KF-X Авіабудування Азія Винищувач Південна Корея (Республіка Корея) Світ

Останні публікації автора