Чи варто Україні створювати власний винищувач?
Коротка хронологія створення корейського винищувача KF-X – спеціально для тих, хто вважає, що Україна повинна створювати новий винищувач власними силами:
- 2001 – заява про початок створення винищувача;
- кінець 2015 – угода між корейською та індонезійською фірмами про спільну розробку;
- кінець 2018 – затвердження ескізного проєкту;
- кінець 2019 – захист технічного проєкту.
Далі – дати прогнозні:
- червень 2021 – викотка першого прототипу;
- червень 2022 – перший політ
- 2026 – завершення випробувань.
Вартість розробки літака і будівництва прототипів у 2015 р. оцінювалась в 6,9 мільярдів доларів [Ред.: для порівняння сусідня з Україною Польща купує 32 F-35 за 6,5 млрд доларів]. По 20% беруть на себе корейська й індонезійська фірми, решту – уряд Республіки Корея.
Це при тому, що Республіка Корея вже має успішний досвід створення надзвукового навчально-бойового літака Т-50 і не заморочується з новими двигунами – купила ліцензію на американські F414. А от практично все бортове обладнання, включаючи радар з АФАР – власне.
У квітні 2014 р. на симпозіумі з історії повітряних воєн в Стамбулі мав нагоду слухати виступ одного з корейських розробників цього літака, присвячений проблемам вибору компонування. Вони розглядали чи не десяток варіантів.
ПІДТРИМАЙ РОБОТУ РЕДАКЦІЇ "МІЛІТАРНОГО"
Навіть разовий донат в 30 грн чи підписка на $1 допоможе нам працювати і розвиватися далі. Спонсоруй незалежне мілітарне медіа - отримуй достовірну інфу.