fbpx
Чому “Козак-2М1” дорожче “Козак-2”
Михайло Люксіков Михайло Люксіков Редактор Українського мілітарного порталу

Останні публікації автора

Аналіз відео знятого після удару судна «Балта» об причал на Зміїному

Аналіз відео знятого після удару судна «Балта» об причал на Зміїному

Турецький досвід у придбанні винищувачів F-16

Турецький досвід у придбанні винищувачів F-16

Пакет модернізації «Айлендів» від вітчизняного ОПК: що туди входить

Пакет модернізації «Айлендів» від вітчизняного ОПК: що туди входить

40 млн доларів за 26 САУ Dana M2: що туди входить

40 млн доларів за 26 САУ Dana M2: що туди входить

АКДЗ-30: Літак-лабораторія на базі Ан-30 ДСНС України

АКДЗ-30: Літак-лабораторія на базі Ан-30 ДСНС України

Візія Повітряних Сил ЗСУ: заміна радянського та уніфікація

Візія Повітряних Сил ЗСУ: заміна радянського та уніфікація

Харчування у Збройних Силах України: хронологія зриву реформи

Харчування у Збройних Силах України: хронологія зриву реформи

Чому “Козак-2М1” дорожче “Козак-2”

Чому “Козак-2М1” дорожче “Козак-2”

Що відомо про найбільший корабель ВМС на Азові – морський буксир “Корець”

Що відомо про найбільший корабель ВМС на Азові – морський буксир “Корець”

Підняття прапорів ВМСУ: фоторепортаж

Підняття прапорів ВМСУ: фоторепортаж

Обстріл росіянами цивільного українського судна в 2000-му році

Обстріл росіянами цивільного українського судна в 2000-му році

Музей інституту Аялон – підпільне виробництво набоїв для Ізраїлю

Музей інституту Аялон – підпільне виробництво набоїв для Ізраїлю

Ракетні катери ВМС Японії – клас «Hayabusa»

Ракетні катери ВМС Японії – клас «Hayabusa»

Ракетні катери ВМС Туреччини – клас «Kılıç»

Ракетні катери ВМС Туреччини – клас «Kılıç»

Ракетні катери ВМС Індонезії – клас «Sampari»

Ракетні катери ВМС Індонезії – клас «Sampari»

Чому “Козак-2М1” дорожче “Козак-2”

«Козак-2» Бронетехніка Закупівлі Міністерство оборони НВО «Практика»

Останній час в мережі з’явилось декілька публікацій щодо вартості закупівлі бронеавтомобілів “Козак-2” та “Козак-2М1”. Найбільшого обговорення зачепила тема здорожчання можливої закупівлі “Козаків” у порівнянні з минулорічною.

У відповідь на цей інформаційний привід Міністерство оборони України випустило пресреліз, що цього року планується до закупівлі броньовані бойові колісні машини “Козак-2М1”, на відміну від спеціалізованого броньованьованого автомобіля “Козак-2”, який оборонне відомство замовляло минулого року.

Але чому так вийшло, що новий “Козак-2М1” дорожче за “Козак-2”?

Перша важлива причина цьому – хоча бойові машини мають майже ідентичний індекс (відмінність нового зразка у додаванні “М1”), їх конструкції різні: на відміну від рамного “Козак-2”, “Козак-2М1” має суцільнонесучий корпус, як наприклад “Дозор” розробки Харківського конструкторського бюро з машинобудування.

Принципова різниця таких корпусів полягає у побудові: якщо рамна машина створена довкола роз’ємно-роздільної силової схеми (рами), що несе корпус машини та його агрегати, то суцільнонесучий корпус несе на собі елементи підвіски, трансмісії, силового агрегату, ну і звичайно місце розміщення екіпажу та десанту.

З однієї сторони перевагою суцільнонесучого корпусу це відсутність обмежень, які накладаються через раму (наприклад кліренс машини прив’язаний до оригінальної платформи та висота відділення для екіпажу з десантом не може бути нижчою за якусь відмітку, що у сумі робить бойову машину зависокою), а з іншої сторони вся конструкція тепер розміщена на корпусі, що додатково обтяжується елементами жорсткості, яких немає на рамному бронеавтомобілі.

Корпуси Козак-2 у процесі виробництва

Серед таких класичних елементів – це ребра жорсткості, лонжерони, різноманітні короби та інші підсилювачі.

В масовому виробництві легкових автомобілів, що здебільшого виробляються з суцільнонесучим корпусом, такі елементи виготовляють з максимальним здешевленням технології та обранням найбільш жорсткої форми, наприклад методом штампування з листової сталі чи алюмінієвого сплаву для серії у декілька десятків чи сотень елементів на рік.

У випадку ж з дрібносерійним виробництвом бронетехніки (за інформацією оприлюдненою по “Козакам” – їх замовлення на рік близько сотні машин на 2020 рік), елементи жорсткості виготовляються менш технологічними (розкрій, гнуття та зварювання), але більш дороговартістними через енерговитрати технологіями.

Окрім того зі збільшенням кількості елементів на корпусі, збільшується і кількість зварних з’єднань, а вони значно підіймають тривалість роботи, а відповідно більшою є і витрата людиногодин на одну машину.

Так само зі збільшенням кількості елементів конструкції – збільшується витрата матеріалів: листової сталі (конструкційної та бронесталі), необхідного для зварювання дроту та флюсу (вуглецевої кислоти), витратних матеріалів для обробки поверхні після зварювання кутовими шліфувальними машинами, тощо.

Це один з багатьох елементів, які накладаються на збільшення собівартості дрібносерійного виробництва несучого корпусу у порівнянні з рамним, та не включають себе різноманітні фактори які накладаються і обидві конструкції машин. Наприклад здорожчання енергоносіїв та заробітної платні працівникам.

Другим важливим нюансом у різниці “Козаків” є підвіска. “Козак-2” побудований на базі Iveco та успадкував від нього задню жорстку підвіску з цільним мостом та ресорами, що виготовляється серійно для цивільного ринку.

Звичайно база Iveco Eurocargo 4×4 – це вантажівка, яка призначена для суворого бездоріжжя, але нерозрізна конструкція мостів так чи інакше накладає обмеження.

Монтування заднього мосту на Козак-2

Наступник “Козак-2М1” вже має повністю незалежну підвіску виробництва компанії з Чехії, яка спеціалізується на виробництві підвісок для військових машин.

Така підвіска має незалежні напіввісі, центральну підкачку та великий хід колеса. Відповідно її вартість незрівнянно дорожча в порівнянні з нерозрізною конструкцією мостів.

Незалежна підвіска Козак-2М1

Також є варіант комплектування підвіскою від американської компанії Meritor, що встановлюється на броньовані бойові колісні машини серії “Отаман”: двовісний “Отаман-2” та тривісний “Отаман-3”.

Це дозволило покращити характеристики прохідності ББКМ “Козак-2М1” у порівнянні з СБА “Козак-2” по бездоріжжю та пересічні місцевості, що було підтверджено в ході державних випробувань, але автоматично і підняло ціну на нову бронемашину.

Окрім цих двох найважливіших факторів також є комплектація машин у якій збирається замовляти бронеавтомобілі Міністерство оборони, але щодо цього інформації у публічному доступі наразі немає і робити якийсь аналіз зарано.


Сподобався матеріал? Підтримай незалежний проект - одна кава - 30 гривень - дозволять нам працювати для Вас!


➡ Приват 4149 6293 1808 2567

➡ Моно: 4441 1144 4179 6255


Побачили неточність чи маєте чим доповнити матеріал? Напишіть нам: info@mil.in.ua

Підписуйтесь на наші соцмережі:
Facebook
Twitter
YouTube


«Козак-2» Бронетехніка Закупівлі Міністерство оборони НВО «Практика»

Останні публікації автора

У Польщі представили ремонтно-евакуаційну машину Hardun

У Польщі представили ремонтно-евакуаційну машину Hardun

Повітряні сили замовили ремонт двох Су-27УБ на 181 млн гривень

Повітряні сили замовили ремонт двох Су-27УБ на 181 млн гривень

Від кулі снайпера на Донбасі загинув старший солдат Алі Наіб Алхаслі

Від кулі снайпера на Донбасі загинув старший солдат Алі Наіб Алхаслі

Філіппіни у грудні очікують перші гелікоптери T129

Філіппіни у грудні очікують перші гелікоптери T129

США зірвали будівництво секретного об’єкту Китаю у ОАЕ

США зірвали будівництво секретного об’єкту Китаю у ОАЕ

«Мілітарний» долучається до роботи громадських експертних груп ЗСУ

«Мілітарний» долучається до роботи громадських експертних груп ЗСУ

У Грузії підняли в повітря відремонтований Мі-24

У Грузії підняли в повітря відремонтований Мі-24

Естонія відправить військових та дрони на польсько-білоруський кордон

Естонія відправить військових та дрони на польсько-білоруський кордон

На Харківський авіазавод прибув Ан-74 для техобслуговування

На Харківський авіазавод прибув Ан-74 для техобслуговування

Британія готова направити більше військових для допомоги Польщі

Британія готова направити більше військових для допомоги Польщі

Туреччина експортує літаки HÜRKUŞ до Нігеру

Туреччина експортує літаки HÜRKUŞ до Нігеру

Рада внесла зміни до закону про прикордонників

Рада внесла зміни до закону про прикордонників

На канадському фрегаті HMCS Fredericton сталася пожежа

На канадському фрегаті HMCS Fredericton сталася пожежа

Головнокомандувач ЗСУ провів зустріч з Гендиректором Baykar

Головнокомандувач ЗСУ провів зустріч з Гендиректором Baykar

На полігоні «Ягорлик» відстрілялись ЗРК «Тор»

На полігоні «Ягорлик» відстрілялись ЗРК «Тор»