fbpx
Чому “Козак-2М1” дорожче “Козак-2”
Михайло Люксіков Михайло Люксіков Редактор Українського мілітарного порталу

Останні публікації автора

Пакет модернізації «Айлендів» від вітчизняного ОПК: що туди входить

Пакет модернізації «Айлендів» від вітчизняного ОПК: що туди входить

40 млн доларів за 26 САУ Dana M2: що туди входить

40 млн доларів за 26 САУ Dana M2: що туди входить

АКДЗ-30: Літак-лабораторія на базі Ан-30 ДСНС України

АКДЗ-30: Літак-лабораторія на базі Ан-30 ДСНС України

Візія Повітряних Сил ЗСУ: заміна радянського та уніфікація

Візія Повітряних Сил ЗСУ: заміна радянського та уніфікація

Харчування у Збройних Силах України: хронологія зриву реформи

Харчування у Збройних Силах України: хронологія зриву реформи

Чому “Козак-2М1” дорожче “Козак-2”

Чому “Козак-2М1” дорожче “Козак-2”

Що відомо про найбільший корабель ВМС на Азові – морський буксир “Корець”

Що відомо про найбільший корабель ВМС на Азові – морський буксир “Корець”

Підняття прапорів ВМСУ: фоторепортаж

Підняття прапорів ВМСУ: фоторепортаж

Обстріл росіянами цивільного українського судна в 2000-му році

Обстріл росіянами цивільного українського судна в 2000-му році

Музей інституту Аялон – підпільне виробництво набоїв для Ізраїлю

Музей інституту Аялон – підпільне виробництво набоїв для Ізраїлю

Ракетні катери ВМС Японії – клас «Hayabusa»

Ракетні катери ВМС Японії – клас «Hayabusa»

Ракетні катери ВМС Туреччини – клас «Kılıç»

Ракетні катери ВМС Туреччини – клас «Kılıç»

Ракетні катери ВМС Індонезії – клас «Sampari»

Ракетні катери ВМС Індонезії – клас «Sampari»

Ракетні катери ВМС Індонезії – клас «Clurit»

Ракетні катери ВМС Індонезії – клас «Clurit»

Українська модернізація радянських штурмовиків Су-25

Українська модернізація радянських штурмовиків Су-25

Чому “Козак-2М1” дорожче “Козак-2”

«Козак-2» Бронетехніка Закупівлі Міністерство оборони НВО «Практика»

Останній час в мережі з’явилось декілька публікацій щодо вартості закупівлі бронеавтомобілів “Козак-2” та “Козак-2М1”. Найбільшого обговорення зачепила тема здорожчання можливої закупівлі “Козаків” у порівнянні з минулорічною.

У відповідь на цей інформаційний привід Міністерство оборони України випустило пресреліз, що цього року планується до закупівлі броньовані бойові колісні машини “Козак-2М1”, на відміну від спеціалізованого броньованьованого автомобіля “Козак-2”, який оборонне відомство замовляло минулого року.

Але чому так вийшло, що новий “Козак-2М1” дорожче за “Козак-2”?

Перша важлива причина цьому – хоча бойові машини мають майже ідентичний індекс (відмінність нового зразка у додаванні “М1”), їх конструкції різні: на відміну від рамного “Козак-2”, “Козак-2М1” має суцільнонесучий корпус, як наприклад “Дозор” розробки Харківського конструкторського бюро з машинобудування.

Принципова різниця таких корпусів полягає у побудові: якщо рамна машина створена довкола роз’ємно-роздільної силової схеми (рами), що несе корпус машини та його агрегати, то суцільнонесучий корпус несе на собі елементи підвіски, трансмісії, силового агрегату, ну і звичайно місце розміщення екіпажу та десанту.

З однієї сторони перевагою суцільнонесучого корпусу це відсутність обмежень, які накладаються через раму (наприклад кліренс машини прив’язаний до оригінальної платформи та висота відділення для екіпажу з десантом не може бути нижчою за якусь відмітку, що у сумі робить бойову машину зависокою), а з іншої сторони вся конструкція тепер розміщена на корпусі, що додатково обтяжується елементами жорсткості, яких немає на рамному бронеавтомобілі.

Корпуси Козак-2 у процесі виробництва

Серед таких класичних елементів – це ребра жорсткості, лонжерони, різноманітні короби та інші підсилювачі.

В масовому виробництві легкових автомобілів, що здебільшого виробляються з суцільнонесучим корпусом, такі елементи виготовляють з максимальним здешевленням технології та обранням найбільш жорсткої форми, наприклад методом штампування з листової сталі чи алюмінієвого сплаву для серії у декілька десятків чи сотень елементів на рік.

У випадку ж з дрібносерійним виробництвом бронетехніки (за інформацією оприлюдненою по “Козакам” – їх замовлення на рік близько сотні машин на 2020 рік), елементи жорсткості виготовляються менш технологічними (розкрій, гнуття та зварювання), але більш дороговартістними через енерговитрати технологіями.

Окрім того зі збільшенням кількості елементів на корпусі, збільшується і кількість зварних з’єднань, а вони значно підіймають тривалість роботи, а відповідно більшою є і витрата людиногодин на одну машину.

Так само зі збільшенням кількості елементів конструкції – збільшується витрата матеріалів: листової сталі (конструкційної та бронесталі), необхідного для зварювання дроту та флюсу (вуглецевої кислоти), витратних матеріалів для обробки поверхні після зварювання кутовими шліфувальними машинами, тощо.

Це один з багатьох елементів, які накладаються на збільшення собівартості дрібносерійного виробництва несучого корпусу у порівнянні з рамним, та не включають себе різноманітні фактори які накладаються і обидві конструкції машин. Наприклад здорожчання енергоносіїв та заробітної платні працівникам.

Другим важливим нюансом у різниці “Козаків” є підвіска. “Козак-2” побудований на базі Iveco та успадкував від нього задню жорстку підвіску з цільним мостом та ресорами, що виготовляється серійно для цивільного ринку.

Звичайно база Iveco Eurocargo 4×4 – це вантажівка, яка призначена для суворого бездоріжжя, але нерозрізна конструкція мостів так чи інакше накладає обмеження.

Монтування заднього мосту на Козак-2

Наступник “Козак-2М1” вже має повністю незалежну підвіску виробництва компанії з Чехії, яка спеціалізується на виробництві підвісок для військових машин.

Така підвіска має незалежні напіввісі, центральну підкачку та великий хід колеса. Відповідно її вартість незрівнянно дорожча в порівнянні з нерозрізною конструкцією мостів.

Незалежна підвіска Козак-2М1

Також є варіант комплектування підвіскою від американської компанії Meritor, що встановлюється на броньовані бойові колісні машини серії “Отаман”: двовісний “Отаман-2” та тривісний “Отаман-3”.

Це дозволило покращити характеристики прохідності ББКМ “Козак-2М1” у порівнянні з СБА “Козак-2” по бездоріжжю та пересічні місцевості, що було підтверджено в ході державних випробувань, але автоматично і підняло ціну на нову бронемашину.

Окрім цих двох найважливіших факторів також є комплектація машин у якій збирається замовляти бронеавтомобілі Міністерство оборони, але щодо цього інформації у публічному доступі наразі немає і робити якийсь аналіз зарано.


Сподобався матеріал? Підтримай незалежний проект - одна кава - 30 гривень - дозволять нам працювати для Вас!


➡ Приват 5168 7422 0031 9014

➡ Моно: 4441 1144 4179 6255


Побачили не точність чи Вас є що доповнити по матеріалу? Напишіть нам: info@mil.in.ua

Підписуйтесь на наші соцмережі:
Facebook
Twitter
YouTube


«Козак-2» Бронетехніка Закупівлі Міністерство оборони НВО «Практика»

Останні публікації автора

Школа Військових Водолазів проводить курс стійкості до аква-фактору для ЗСУ

Школа Військових Водолазів проводить курс стійкості до аква-фактору для ЗСУ

Китай пропонує Аргентині винищувачі JF-17

Китай пропонує Аргентині винищувачі JF-17

Луганську ОДА пікетували ветерани АТО/ООС

Луганську ОДА пікетували ветерани АТО/ООС

Чехія замовила нові машини РХБЗ на базі Iveco

Чехія замовила нові машини РХБЗ на базі Iveco

У США хочуть списати 421 старих винищувачів та купити 304 нових

У США хочуть списати 421 старих винищувачів та купити 304 нових

Азербайджан розгорнув 20 військових частин на звільнених територіях

Азербайджан розгорнув 20 військових частин на звільнених територіях

Естонія залучить військових водолазів до очистки озера Клоога

Естонія залучить військових водолазів до очистки озера Клоога

У Вінниці силовики проводять антитерористичні навчання

У Вінниці силовики проводять антитерористичні навчання

Тринідад і Тобаго передали два корабля класу Cape

Тринідад і Тобаго передали два корабля класу Cape

Вірменія заявляє про порушення кордону військами Азербайджану

Вірменія заявляє про порушення кордону військами Азербайджану

Корабель Hamilton США завершив перебування у Чорному морі

Корабель Hamilton США завершив перебування у Чорному морі

У Навчальному центрі ВМС травмувався строковик – прокуратура не бачить порушень

У Навчальному центрі ВМС травмувався строковик – прокуратура не бачить порушень

Сьогодні снайпер окупантів вбив нашого воїна

Сьогодні снайпер окупантів вбив нашого воїна

Командувач ДШВ виступає за отримання Dana-M2 десантниками

Командувач ДШВ виступає за отримання Dana-M2 десантниками

Іракські F-16 залишаться без підтримки Lockheed Martin

Іракські F-16 залишаться без підтримки Lockheed Martin